| |
Малката всекидневна порция шоколад намалява риска от образуването на тромби. Действието на горчивия шоколад върху кръвта напомня действието на аспирина, твърдят учени от университета "Джон Хопкинс" (Johns Hopkins University ) в САЩ.
Тромбоцитите са кръвни клетки, които са способни да се прилепват една към друга и да образуват тромби. Прекомерното образуване на тромби може да доведе до инфаркт или инсулт.
Според данните от изследването на специалистите, публикувани в European Journal of Clinical Nutrition, шоколадът забавя образуването на тромби, най-вероятно защото флавоноидите, съдържащи се в него, влияят на кръвта подобно на аспирина и намаляват съсирването на кръвта.
Авторите на изследването подчертават, че полезни свойства притежава не само шоколадът, но и шоколадовите напитки, но съдържанието на захар и мазнини в тях трябва да е минимално.
Учените препоръчват всеки ден да се приемат по 2 супени лъжици горчив шоколад. zdrave.bg
|
|