X

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Гигантска 100 пъти по-голяма от Слънцето звезда се появи в сърцето на Млечния път

Снимка: Климент Трендафилов

Британски астрономи са забелязали гигантска блещукаща звезда, която е 100 пъти по-голяма от Слънцето, криеща се близо до сърцето на Млечния път.

Наблюдавайки с телескоп, те открили, че в рамките на сто дни тази огромна звезда, която е на повече от 25 000 светлинни години, се е затъмнила на 97 процента и по-късно е възвърнала яркото си сияние, предаде Ройтерс. Неочакваното и драматично затъмнение най-вероятно е причинено от непрозрачния дисков прах, който блокира пътя на светлината към Земята по време на въртенето на планетите.

Д-р Лей Смит от Института по астрономия в Кеймбридж заяви, че блясъкът на звездата е започнал да избледнява в началото на 2012 г. и напълно е изчезнал до април.

Откриха звезда, пленена от черна дупка

Орбиталната обсерватория "Чандра" получи уникални снимки на звезда, приближила се до свръхмасивна черна дупка в една от галактиките на ...

„През следващите 100 дни тя се възстанови и върна пълния си блясък, така че когато блесне, ни се струва, че се е появила неочаквано“, каза Смит.

Когато учените открият променливи звезди, които не могат да бъдат категоризирани, те ги наричат WIT (Какво е това), така че последната звезда ще носи името VVV-WIT-08.

Огромен диск от прах кара много звезди да "мигат", така че това откритие не се счита за ново. Не е известно кога VVV-WIT-08 ще започне да потъмнява отново, но астрономите смятат, че това може да се случи след 20 до 200 години.

Още две блестящи звезди бяха забелязани покрай VVV-WIT-08, но изследователите все още нямат много подробности за тях. Появата на такива открития ще помогне на астрономите да разберат повече за това, което се смята за нов клас „проблясващи гиганти“.

Космическа заплаха: Земята е застрашена от астероиди, които още дори не сме открили