Интимни подробности от живота на астронавтите

Интимни подробности от живота на астронавтите
Снимка: Getty Images / Guliver

На 18 октомври в открития космос за първи път излезе женски екипаж. NASA дълго време пренебрегваше жените-астронавти, тъй като за тях нямаше подходящи скафандри, пише германското издание Der Spiegel. Инженерът Кристина Кук и биологът Джесика Мейър ремонтираха елемент от захранванeто на външната стена на Международната космическа станция. Така жените за първи път излязоха в открито пространство без мъжко присъствие.

Американската космическа агенция има дълга история за закореняла дискриминация и абсурдни неловкости спрямо жените. Първото излизане на женски екипаж е било планирано още през март, но беше спешно отменен, тъй като се оказа, че има само един подходящ скафандър. Останалите се оказали прекалено големи за Кристина Кук и Ан Макклейн.

Учени регистрираха опасно топене на ледници в Антарктида

Американската космическа агенция NASA забеляза, че смятаните по-рано за стабилни и неподдаващи се на глобалното затопляне ледници в Изт...

Скафандрите с размери S и XS са били отменени още през 90-те години на миналия век, тъй като били прекалено скъпи. Първоначално  от NASA изобщо не са планирали да изпращат жени в Космоса. В отбора са могли да участват само военни-летци изпитатели. Когато през 70-те години на миналия век се допускат и жени от Агенцията са искали да направят пребиваването им в Космоса максимално приятно. През 1978 година инженерите на NASA разработват специална козметика, която включвала блясък за устни и сенки за очи. Може само да си представим как инженерите, повечето от които мъже, са спорили какво още трябва да има сред козметиката, казва астронавката Сали Райд.

В крайна сметка козметичните продукти не влизат в стандартното оборудване на жените-астронавти, но Райд се сблъсква с други абсурдни моменти. Така например тя е запитана дали ще ѝ стигнат 100 тампона за седмица в Космоса. Тампоните може изобщо да не потрябват на жените. Екипажът пие преработена урина, а жените все по-често употребяват хормони за предотвратяване на менструацията - така урината не се замърсява и остава пригодна за употреба. Благодарение на жените в Космоса се появиха и нововъведения. Астронавтите са задължени на жени за появата на тоалетните. Преди това колегите им мъже са уринирали в приспособление, поставяно на пениса. За дефекация са ползвали само пакети.

Днес съотношението между жените и мъжете в NASA е по-балансирано - 12 жени на 38 мъже астронавти.

НАСА тества змия робот, която ще търси извънземни (ВИДЕО)