X

SpaceX изстреля космическия си кораб, предназначен за полети до Марс

SpaceX изстреля космическия си кораб, предназначен за полети до Марс
Снимка: Getty Images/Guliver

Илон Мъск е още една стъпка по-близо до Марс, след като компанията му SpaceX успешно изстреля за първи път прототипа си SN20 Starship, съобщи „Дейли Мейл“, цитиран от NOVA.

Starship е комбинация от ракета и космически кораб за многократна употреба, която може да превози до 100 души до Червената планета. Освен това тя е избрана от НАСА за основа на лунен модул, който ще отведе следващия мъж и първата жена на повърхността на Луната в рамките на програмата "Артемида" на космическата агенция. Корабът Starship Serial Number 20 (SN20) се подготвя за орбитален полет и краткото изпитание се разглежда като важен етап в неговото развитие. То се състоя в базата на SpaceX близо до град Бока Чика в южната част на Тексас, и първоначално включваше изстрелване на един от двата гигантски двигателя Raptor на SN20.

Космическият бизнес излиза на по-висока орбита

Тази нощ, малко след 3 часа българско време ракета Falcon 9 изведе в орбита първата пилотирана мисия, съставена само от космически тури...

SpaceX публикува видео от теста в Twitter, като написа: "Първо изстрелване на вакуумен двигател Raptor, интегриран на космически кораб Starship". Вакуумният Raptor е оптимизиран за работа в космоса, докато SN20 има и стандартна версия на морското равнище. Комбинираната система ще се издига на височина 120 м, което я прави най-високата ракета в историята. След като достигне орбита, планът е SN20 да се върне на Земята край хавайския остров Кауай.

Мъск, главен изпълнителен директор и съосновател на SpaceX, е изчислил, че за да постигне много амбициозната си цел да изпрати един милион души на Марс до средата на 2020 г., неговите ракети Starship ще трябва да извършват около три полета на ден и общо 1000 полета годишно. SpaceX е извършила няколко теста на 160-метровата горна степен на Starship, като последната, SN15, се приземи на стартовата площадка след кратък полет на голяма височина. Една от ключовите цели на SpaceX е да гарантира, че ракетите Starship ще могат да се използват многократно, а при бъдещите тестове и двете степени ще се върнат на стартовата площадка, а не в океана.

Открита е нова планета с размерите на Марс, на която годината трае 8 часа

НАСА търси замяна на МКС

Парад на планети, комета и падащи звезди: небесните събития през декември

Двама американски астронавти излязоха в открития Космос, смениха антена на МКС (ВИДЕО)

Какво се крие в недрата на Луната?

Потенциално опасен астероид се приближава до Земята