Съществува ли втора планета Земя?

Космическа обсерватория може да разкрие подробности около една необитаема планета.

От всички 100 милиарда звезди в нашата Вселена, най-близко до нас може да бъде само една, която поддържа извънземен живот, ако може да се вярва на докладите за ново откритие.

Новосъздадена петниста планета в нашата галактика може да има подходящи условия за живот, пише Daily mail.

По-рано този месец, се появиха съобщения на учените, които са забелязали планета, която се смята, че е подобна на Земята, в орбитата около звездата Проксима Кентавър, най-близката звездна, която е съсед на слънцето.

Учените ще представят откритието преди края на този месец и очевидно смятат, че тя обикаля около звездата и може да улесни живота - така наречената обитаема зона, заяви германския седмичник Der Spiegel.

По това време, говорителят на ЕСО Ричард Хок казва, че е наясно с доклада, но отказа да потвърди или да отрече.

ЕСО вече прекрати мълчанието си и обяви, че ще проведе пресконференция.

Не се споменава нищо по отношение на предмета на пресконференцията или кой ще бъде в присъствения списък.

Проксима Kентавър е част от звездната система Алфа Кентавър, само на 4.2 светлинни години от нашата Слънчева система.

Изчезналите нелетящи морски птици

Изследователите разкриват, че планират да използват ДНК, за да върнат нелетящи морски птици, които са били изчезнали в продължение на 2...

Тя е най-близката звезда до нашата собствена, което означава, че планетата в орбитата около звездата ще бъде най-близката екзопланета до Земята.

Открита през 1915 г., Проксима Центавър е една от трите звезди в системата Алфа Кентавър, съзвездие видимо от южното полукълбо.

"Все още безименната планетата се смята, че е подобна на Земята и това, че е в орбитата на Проксима Кентавър би могло да позволи тя да има течна вода на повърхността си - важно условие за появата на живот," каза на списанието, позовавайки се на анонимни източници.

"Никога преди учени не са откривали втора Земя толкова близо”, казват учените.

Според неназован източник на Der Spiegel, когото те твърдят, е бил замесен с екипа на La Silla, който е направил откритието, това последно откритие е резултат от интензивна работа.

Учените: Съществуват два различни вида Топли Юпитери

След наблюдателен анализ, продължил четири години, с телескопа Kepler, астрономите от университета в Торонто, ни дават най-ясна предста...

"Намирането на малки небесни тела е много упорита работа," казва източникът. "Ние се движим в технически възможните граници на измерване."

В продължение на повече от век, астрономите са изучавали Проксима Кентавър и смятат, че тя е част от тройна звездна система, заедно с Алфа Кентавър А и Б.

"Откриването на възможна планета около Проксима Кентавър е много вълнуващо," казва професор Филип Лубий, от Калифорнийския университет в Санта Барбара.

"Знаем, че има много екзопланети около други близки звезди и е много вероятно в системата на Алфа Кентавър също да има такива планети."

Разположена само на 0,237 светлинни години от бинарната двойка, това червено джудже е също с 0.12 светлинни години по-близо до Земята, което го прави най-близката звездна система.