Нова надежда за диабетиците

Нова надежда за диабетиците
Откриха как да "рестартират" панкреаса

Учени от САЩ са открили как да "рестартират" панкреаса и да намалят необходимостта от всекидневни инсулинови инжекции, пише в. "Дейли експрес".

Постижението им дава нова надежда за лечението на диабет тип 1. Изследователите от университета на Илинойс са използвали стволови клетки от пъпна връв, за да "превъзпитат" имунните Т-клетки на диабетици, чиято функция е да противодействат на мутирали или увредени клетки. По този начин специалистите са успели да "рестартират" панкреаса, намалявайки необходимостта от всекидневни инсулинови инжекции с 38 процента само за 12 седмици.

Диабет тип 1 се развива когато имунната система атакува произвеждащите инсулин бета клетки, които пренасят глюкозата до клетките в тялото.

"Постижението ни е голяма крачка напред към лечението на диабета", казва д-р Юн Чжао от изследователския екип.

Междувременно агенция Ройтерс предаде, че лекарствата за понижаване на холестерола, известни като статини, увеличават риска от диабет за жените на средна и в напреднала възраст. Специалисти от Масачузетския университет са установили в изследване, обхванало над 150 000 жени, че за онези от тях, които са приемали статини, рискът да им бъде поставена диагноза диабет е с 50 процента по-висок, отколкото за жените, които не са приемали лекарства за понижаване на холестерола. БТА