X

Астрономи откриха забавяне на Слънчевата система

27265 0
photo of Астрономи откриха забавяне на Слънчевата система
Американски учени, които анализират данните от спътника IBEX ( (Interstellar Boundary Explorer), са открили, че движението на Слънчевата система се забавя спрямо това на газа, който запълва междузвездното пространство. Статията на учените, наред с още четири, посветени на резултатите от работата на космическия апарат, са публикувани в сп. Astrophysical Journal Supplement. IBEX (Interstellar Boundary Explorer) е предназначен за изучаване на границите на Слънчевата система.

Спътникът IBEX е изстрелян през 2008 г. Той кръжи около нашата планета на разстояние 321 855 км. по елиптична орбита. Апаратът е тясно специализиран. Задачата му е един път в годината, през февруари, с помощта на бордовите си прибори да прихваща потоци частици от междузвездната среда, преминали през хелиопаузата, която обкръжава Слънчевата система.

Апаратът регистрира частиците, преминаващи през границата на Слънчевата система, в частност нейонизирания хелий. Новите данни са позволили на изследователите да оценят скоростта на движение на създавания от слънчевия вятър "балон" в междузвездното вещество. Тя се е оказала равна на около 22,8 километра в секунда. На свой ред сондата "Одисей" през 1993 г. установи, че скоростта е била 26,3 км в секунда, припомня Лента.ру.

Според учените разликата може да се дължи на това, че Слънчевата система се е оказала в район на галактиката, в който междузвездната среда се различава от тази в региона, където нашето светило е било през 1993 г. БТА

Рейтинг: 5 от 5. Гласували общо: 1 потребители

0 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

missing image