X

20 светлинни години ни делят от най-близките ни евентуални съседи във Вселената

32991 2
photo of 20 светлинни години ни делят от най-близките ни евентуални съседи във Вселената

Още по темата

В последно време астрономите са открили десетки планети, които се въртят около звезди, извън пределите на Слънчевата система. Според гл.н.с. към Държавния астрономически институт в Русия Сергей Попов, последната от откритите екзопланети е привлякла общото внимание с това, че се е оказала потенциално годна за живот. Освен това, това е една от най-близките до Земята планети от този тип - от нея ни делят „само" 20 светлинни години.

Разстоянието от планетата до нейната звезда позволява да се предположи, че там има вода и съответно, е възможно съществуването на някакви форми на живот, които да приличат на земните, предаде КРОСС. Но сега не това е основната задача пред учените - те искат да изяснят колко екзопланети съществуват и кои от тях най-много приличат на Земята по параметри и едва след това да започнат търсенето на живот на тях. Но има и един съществен проблем-дори разстоянието от 20 светлинни години съществено надвишават възможностите на съвременната космонавтика. Но пък откриването на приличащи на Земята планети, може да подтикне научния прогрес.

Нова теория за еволюцията на Вселената

Астрофизици надникнаха в Тъмните векове на Вселената

Редактор: Калина Здравкова

Редактор:

0 Коментара

Кафене

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.