X

40 години от полета на Георги Иванов в Космоса

40 години от полета на Георги Иванов в Космоса! Бележитата годишнина е повод Институтът за космически изследвания и технологии и Българската академия на науките да организират серия от събития, които се посвещават и на 150-годишнината на Академията.

Петима космонавти от международната програма "Интеркосмос": Павел Виноградов (Русия), Владимир Ремек (Чехия), Миро̀слав Хермашѐвски (Полша), Бе́рталан Фа́ркаш (Унгария), Иван Бела (Словакия), както и Татяна Егорова – съпруга на космонавта Борис Егоров, пристигат у нас за честванията по случай събитието, което направи България шестата държава в света със свой космонавт в открития Космос. Те ще участват в пресконференцията на българския космонавт Георги Иванов, която ще се проведе днес, 10 април, от 9:30 часа в зала "Иван Е. Гешов" на Българската академия на науките, на ул. "15 ноември" 1.

Община Банско праща двама ученици в "космоса"

Интересна надпревара се очаква да се заформи в Банско. От общината в курортния град съобщиха, че ще заплатят шест дневно обучение на дв...

На пресконференцията ще присъстват още проф. Румен Недков – директор на ИКИТ – БАН, космонавтът Александър Александров, Красимир Стоянов и учени от Института за космически изследвания и технологии. Фотоизложба с кадри от подготовката и полета на Георги Иванов ще бъде открита от 10:15 часа във фоайето на БАН. В 10:30 часа ще бъде валидирана и специална пощенска марка с лика на космонавта. В 11:00 часа ще започне тържествената сесия и връчването на почетни знаци, посветени на юбилея.

Рейтинг: 5 от 5. Гласували общо: 1 потребители
  • Анонимен 1 Анонимен преди 4 месеца Профил на трол?
    Какъв ''полет'' ? И двамата с Рукавишников бяха напълнили гащите от страх !!!!
  • Анонимен 1.1 Анонимен преди 4 месеца Профил на трол?
    Що за гадина си ти бе, брадато пишлеме с жълто около устата? Иванов и Рукавишников летяха в космоса, макар и да не извършиха скачване с космическата станция поради повреда на основния двигател. Аварийното кацане по балистична траектория с претоварване бе успешно именно поради самообладанието на Иванов, който задейства ръчното управление в точния момент. Полетът им всъщност бе един от най-полезите виж още ›› за космонавтиката - също както авариите с Аполо-1 и самолетните катастрофи водят до подобрения в конструкциите и процедурите на летателните апарати и тяхното управление.
    : 0 !