Астрономи откриха нов голям потенциално опасен за Земята астероид

Астрономи откриха нов голям потенциално опасен за Земята астероид
Снимка: Thinkstock

Американски и руски астрономи са открили нов голям астероид, който би могъл да бъде потенциално опасен за Земята. Това става ясно от изявление на сайта Minor Planet, цитирано от Риа новости.

Първият нов обект е бил забелязан на 8 март от американски участници в проекта „Каталина", впоследствие обаче учените губят следата му. На 24 март обаче астероидът е бил отново забелязан, но този път от руския астроном Леонид Еленин, който е използвал автоматизиран телескоп в обсерваторията в щата Ню Мексико, за да го проследи.

Земята е удряна от големи двойни астероиди в миналото

Не рядко в миналото ни нашата планета е била удряна от големи астероиди, които падали по двойки, съобщи Би Би Си оценката на учени. Ек...

Обектът е категоризиран като потенциално опасен, тъй като минималното разстояние между неговата орбита и тази на Земята е 2.3 милиона километра. Астероидът ER49 е достатъчно голям, като диаметърът му е около 700-750 метра. Според учените, ако той падне на Земята, ще успее да унищожи една сравнително голяма страна.

Въпреки всичко обаче обектът не е директна заплаха за нашата планета, като на 20 юли той ще се размине със Земята на разстояние от 24.7 милиона километра, смятат експертите.