X

Откриха гигантска планета, противоречаща на научните закони

13251 0
photo of Откриха гигантска планета, противоречаща на научните закони
Снимка: Thinkstock/ Guliver

Огромна планета, която не би трябвало да съществува според теорията за формирането на планетите, беше открита в орбитата на далечна звезда.

Според откривателите на „планетата чудовище“ NGTS-1b тя противоречи на законите за формиране на небесни тела, тъй като е прекалено голяма, за да се е появила около толкова малка звезда, пише научното издание „Сайънс дейли“. Според научните теории малките звезди формират около себе си скалисти планети, но не са способни да привлекат достатъчно материал за небесни тела с размер, подобен на този на Юпитер.

NGTS-1b е класифицирана като газов гигант заради размера и температурата си. Това са небесни тела, които са големи най-малко колкото Юпитер от Слънчевата система, но са с около 20% по-малка маса. За разлика от Юпитер обаче NGTS-1b се намира много близо до звездата си – на едва 3% от разстоянието между Земята и Слънцето, заради което една година на нея би трябвало да трае не повече от 2,6 дни.

В същото време Слънцето, около което се върти планетата, е с радиус и маса по-малки от тази на нашата звезда.

Според проф. Питър Уийтли от Университета „Уоруик“ „независимо, че е планета чудовище, NGTS-1b е трудна за откриване, тъй като нейната звезда е така малка и бледа“. „Малки звезди като това червено джудже всъщност са най-често срещаните във вселената, така че е възможно да има още много от тези гигантски планети, чакащи да бъдат открити“, посочи още той, цитиран от БГНЕС.

NGTS-1b е първата планета, открита от проекта NGTS, който включва в себе си 12 телескопа, които наблюдават небето. Учените са направили своето откритие, след като са наблюдавали в продължение на месеци небесни участъци, преди да забележат червената светлина на звездата. Използвайки събраните о телескопите данни те са изчислили орбитата на планетата, както и нейните размери и маса.

0 Коментара

Кафене

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.