Откриха следи от вода на астероида Бену

Откриха следи от вода на астероида Бену

Американският космически апарат „Осирис-Рекс“ намери следи от вода на астероида Бену, съобщи NASA.

Става дума за „хидросъдържащи минерали“, уточни Еми Саймън, научен сътрудник към Центъра за космически полети „Годард“ в Грийнбелт, щата Мериленд. Това учреждение влиза в структурите на NASA и заедно с още няколко американски научни центрове участва в реализацията на проекта „Осирис-Рекс“.

От НАСА обявиха кога ще летят до Марс (ВИДЕО)

Пилотираният полет на Марс най-вероятно ще стане факт през 30-те години на XXI век, след като бъде създадена необходимата инфраструктур...

За наличието на вода на астероида свидетелстват „данните, събрани от два спектрометри“ на автоматичната станция „Осирис-Рекс“. Тези прибори са открили наличието на хидроксили, или водни остатъци, заяви американското космическо ведомство.

Специалистите смята, че хидроксили има навсякъде по астероида. Това означава, че, вероятно, някога в миналото вода е имало на по-големия астрономически обект, от който се е откъснал Бену, уточниха от NASA.

Сондата „Осирис-Рекс“ е изстреляна в космоса през септември 2016 г. Тя е снабдена с няколко прибора, включително фотокамери, спектрометри и лазерен алтиметър. Апаратът е изминал 2,2 милиона км и на 3 декември се е доближил до астероида Бену на 19 км. NASA планира да вземе проби от почвата на астероида с помощна на ръка, снабдена със специално пневматично устройство. Учените се надяват да съберат от 60 грама до 2 кг астероидна почва, предаде БГНЕС.

Една от главните цели на проекта – получаване на нови данни за строежа и състава на астероида, представляващ потенциална заплаха за нашата планета. По-късно тези сведения могат да бъдат използвани за организирането на специални мисии за предотвратяване на астероидни заплахи. Предполага се, че почвената проба ще бъде взета в средата на 2020 г. А завръщането на Земята на сондата е насрочено за 2023 г.

Русия се готви да колонизира Луната

В Русия се подготвя нова космическа държавна програма за усвояването на Луната. Това съобщи за РИА Новости председателят на научно-техн...

Очаква се, че почвеният анализ ще помогне на учените по-добре да разберат как е протекло формирането на Слънчевата система.

ну е с диаметър около 550 метра и се върти около Слънцето. Астрономите го причисляват към Аполони – астероиди, чиято орбита пресича орбитата на Земята. Вероятността от сблъсък с него е 1 към 4000. Неговото падане на Земята би се равнявало на експлозия с мощност 2700 мегатона.

„Осирис-Рекс“ е един от трите апарата, създадени от експертите на NASA за мисии в далечния космос по програмата „Нови хоризонти“.