Откриха звезда, която не би трябвало да съществува

Откриха звезда, която не би трябвало да съществува

Астрономът Елизабета Кафау от Хайделбергския университет откри звезда, която не би трябвало да съществува, съобщи научното списание "Нейчър".

Небесното тяло е локализирано в съзвездие Лъв. Звездата е по-малка от Слънцето и е съставена изцяло от водород и хелий, с по-малко количество от тежки химически елементи, които астрономите наричат "метали".

Товарен космически кораб се скачи с МКС

Европейският автоматичен товарен кораб ATV-4 (Automated Transfer Vehicle) "Алберт Айнщайн", се скачи с Международната космическа станци...

"Според общоприетите теории звезди като тази, с толкова малка маса и с толкова ниско съдържание на "метали", не би трябвало да съществуват", заяви Елизабета Кафау. "За нас беше истинска изненада да открием светилото в тази "забранена зона". Което показва, че трябва сериозно да преразгледаме представите си за раждането на звездите!", допълни тя, цитирана от БЛИЦ.

Според космолозите само най-леките елементи, като хелия и водорода, са възникнали малко след Големия взрив, както и малки количества литий. Другите елементи, включително кислородът, въглеродът и желязото, са се образували по-късно, в ядрата на звездите. Те са се разпръснали във вселената, вследствие на експлозията на звездите, като всяко поколение нови звезди се е обогатявало от елементите, произведени от предците. По този начин, според съдържанието на метали, може с точност да се определи възрастта на една звезда. Предполагаемата възраст на новооткритото светило е над 13 милиарда години. Така небесното тяло може да се окаже най-старото, откривано някога.