Ново проучване предполага, че колебанията в определен кръвен показател могат да увеличат риска от деменция.
Кръвният показател, който определя риска от деменция
Рутинните проверки на холестерола и триглицеридите обикновено се извършват като част от стандартната здравно-профилактична грижа.
„Колебанията в тези резултати с течение на времето биха могли потенциално да ни помогнат да определим кой е изложен на по-голям риск от развитие на деменция, да ни помогнат да разберем механизмите, по които се развива тя, и в крайна сметка да определим дали изглаждането на тези колебания може да играе роля за намаляване на риска от това заболяване“, казва неврологът Александра Алехина, позовавайки се на резултатите от проучване.
Черешите притежават куп лечебни свойства. В древността в Гърция този плод дори се е считал за лекарствен клас. Учени откриха ново свойство на черешите и разкриха при какви заболявания е полезно да се ядат, пише Planet Today.
Учени от САЩ откриха защо яденето на череши е полезно за здравето.
Защо трябва да ядем череши?
Много хора обичат този плод, който узрява през лятото, но не всеки знае за ползите му.
Учени от Оксфордския университет посочиха най-добрия месец за започване на диета и отслабване. Оказа се, че това не са месеците юли или август - по-добре е да отложите тренировките и диетите за известно време.
Кой е най-добрият месец за отслабване?
Британски учени от университета в Шефилд са проучили стратегията на медоносните пчели за вземане на решения за търсене на нектар и са успели да създадат компютърен модел за вземане на решения от изкуствен интелект.
Сиренето се счита за здравословен продукт. Много хора го добавят в диетата си в малки количества, за да получат необходимите витамини, необходими за здравето на костите и зъбите.
Ново свойство на сиренето
Учени откриха още едно полезно свойство на този популярен продукт.
Двама италиански изследователи загинаха, когато прототип на хибриден автомобил избухна в Неапол, съобщи Националния изследователски съвет (CNR), чиито служители са жертвите на инцидента.
Учени направиха изненадващо откритие за влиянието на сиренето върху здравето и състоянието на кръвоносните съдове.
Какво влияние оказва сиренето върху кръвоносните съдове?
Учени от университета в Стеленбош (Южна Африка) съобщиха кои заболявания могат да причинят болки в гърба.
Болки в гърба - какви заболявания издават
Ако човек се оплаква от болки в гърба, той може да има рак, остеоартрит или диабет, според учените.
Една напитка задължително присъства в диетата на всеки човек, който доживява до дълголетие. Учени разкриха коя е тя.
Напитката, която е тайната на дълголетието
Китайски учени от Гуанджоу проведоха серия от изследвания, резултатите от които установиха, че кафето със захар може да удължи живота на човек и да намали риска от евентуална смърт с една трета.
Бананите са едни от най-евтините и достъпни плодове през цялата година. Но оказва се, че много хора дори не знаят как е правилно да се яде този плод, за да се извлече максимална полза за здравето от него.
Учени от института Каролинска в Швеция откриха нов начин за намаляване на риска от инсулт.
Нов начин за намаляване на риска от инсулт
Изводът на изследователите е, че ядките намаляват риска от инсулт.
Доскоро яйцата се считаха за източник на "лош" холестерол и като цяло за тежка и много калорична храна. Но учени от университета в Ливърпул опровергаха тези твърдения.
Учени се надяват, че може да бъде намерен нов метод за лечение на рак на дебелото черво, след като в резултат на изследвания е разрешена съществуваща от десетилетия загадка защо имунната система на пациентите не разпознава болестта, предаде ДПА /Пи Ай мидия.
Учените са използвали стволови клетки, за да създадат в лабораторията структури, наподобяващи човешки ембриони, което предизвика призиви за по-строго регулиране на бързо развиващата се област, предаде АФП.
Учени от Калифорнийския университет Лома Линда установиха каква е връзката между консумацията на вода и състоянието на сърцето.
Какво се случва със сърцето на хората, които пият по 5 чаши вода на ден?
Обемът на световните водни резервоари намалява в последните 20 години, въпреки че има ръст в строителството и това води до увеличаване на капацитета им, предаде Ройтерс, като цитира данни от проучване.
Ново проучване установи, че алкохолът може да ускори развитието на деменция при определени хора.
Деменция и алкохол - каква е връзката
Хора, които са генетично предразположени към болестта на Алцхаймер - най-често срещаната форма на деменция, могат да се изложат на повишен риск от когнитивен спад, ако пият прекомерно.
Според доклад на Health.news учени от Австралия и Обединеното кралство са провели проучване, което показва потенциалните ползи от умерената консумация на алкохол за човешкото тяло.
Доскоро яйцата се считаха за източник на "лош" холестерол и като цяло за тежка и много калорична храна. Но учени от университета в Ливърпул опровергаха тези твърдения.
Бананите са едни от най-евтините и достъпни плодове през цялата година. Но оказва се, че много хора дори не знаят как е правилно да се яде този плод, за да се извлече максимална полза за здравето от него.
Учени направиха изненадващо откритие за влиянието на сиренето върху здравето и състоянието на кръвоносните съдове.
Какво влияние оказва сиренето върху кръвоносните съдове?
Сиренето се счита за здравословен продукт. Много хора го добавят в диетата си в малки количества, за да получат необходимите витамини, необходими за здравето на костите и зъбите.
Ново свойство на сиренето
Учени откриха още едно полезно свойство на този популярен продукт.
Черешите притежават куп лечебни свойства. В древността в Гърция този плод дори се е считал за лекарствен клас. Учени откриха ново свойство на черешите и разкриха при какви заболявания е полезно да се ядат, пише Planet Today.
Според доклад на Health.news учени от Австралия и Обединеното кралство са провели проучване, което показва потенциалните ползи от умерената консумация на алкохол за човешкото тяло.
Една напитка задължително присъства в диетата на всеки човек, който доживява до дълголетие. Учени разкриха коя е тя.
Напитката, която е тайната на дълголетието
Китайски учени от Гуанджоу проведоха серия от изследвания, резултатите от които установиха, че кафето със захар може да удължи живота на човек и да намали риска от евентуална смърт с една трета.
Учени от Калифорнийския университет Лома Линда установиха каква е връзката между консумацията на вода и състоянието на сърцето.
Какво се случва със сърцето на хората, които пият по 5 чаши вода на ден?
Учени от Оксфордския университет посочиха най-добрия месец за започване на диета и отслабване. Оказа се, че това не са месеците юли или август - по-добре е да отложите тренировките и диетите за известно време.
Кой е най-добрият месец за отслабване?
Ново проучване предполага, че колебанията в определен кръвен показател могат да увеличат риска от деменция.
Кръвният показател, който определя риска от деменция
Рутинните проверки на холестерола и триглицеридите обикновено се извършват като част от стандартната здравно-профилактична грижа.
„Колебанията в тези резултати с течение на времето биха могли потенциално да ни помогнат да определим кой е изложен на по-голям риск от развитие на деменция, да ни помогнат да разберем механизмите, по които се развива тя, и в крайна сметка да определим дали изглаждането на тези колебания може да играе роля за намаляване на риска от това заболяване“, казва неврологът Александра Алехина, позовавайки се на резултатите от проучване.
Учени се надяват, че може да бъде намерен нов метод за лечение на рак на дебелото черво, след като в резултат на изследвания е разрешена съществуваща от десетилетия загадка защо имунната система на пациентите не разпознава болестта, предаде ДПА /Пи Ай мидия.
Ново проучване установи, че алкохолът може да ускори развитието на деменция при определени хора.
Деменция и алкохол - каква е връзката
Хора, които са генетично предразположени към болестта на Алцхаймер - най-често срещаната форма на деменция, могат да се изложат на повишен риск от когнитивен спад, ако пият прекомерно.
Учени от института Каролинска в Швеция откриха нов начин за намаляване на риска от инсулт.
Нов начин за намаляване на риска от инсулт
Изводът на изследователите е, че ядките намаляват риска от инсулт.
Двама италиански изследователи загинаха, когато прототип на хибриден автомобил избухна в Неапол, съобщи Националния изследователски съвет (CNR), чиито служители са жертвите на инцидента.
Учени от САЩ откриха защо яденето на череши е полезно за здравето.
Защо трябва да ядем череши?
Много хора обичат този плод, който узрява през лятото, но не всеки знае за ползите му.
Учени от университета в Стеленбош (Южна Африка) съобщиха кои заболявания могат да причинят болки в гърба.
Болки в гърба - какви заболявания издават
Ако човек се оплаква от болки в гърба, той може да има рак, остеоартрит или диабет, според учените.
Учените са използвали стволови клетки, за да създадат в лабораторията структури, наподобяващи човешки ембриони, което предизвика призиви за по-строго регулиране на бързо развиващата се област, предаде АФП.
Обемът на световните водни резервоари намалява в последните 20 години, въпреки че има ръст в строителството и това води до увеличаване на капацитета им, предаде Ройтерс, като цитира данни от проучване.
Британски учени от университета в Шефилд са проучили стратегията на медоносните пчели за вземане на решения за търсене на нектар и са успели да създадат компютърен модел за вземане на решения от изкуствен интелект.