Астронавт засне „космически ангел“ от МКС

Астронавт засне „космически ангел“ от МКС
Снимка: Samantha Cristoforetti/ESA/SWNS

Невероятните снимки, направени от МКС, винаги удивляват със своята красота и необичайност. Същото може да се каже и за новите снимки, направени от астронавта на Европейската космическа агенция Саманта Кристофорети. На една от снимките наистина се вижда „космически ангел“, пише New York Post.

Италианката Саманта Кристофорети, която стана командир на Международната космическа станция, е първата жена астронавт на Европейската космическа агенция, получила този статут. Тя непрекъснато прави снимки и видеа от МКС и ги споделя в профила си в Twitter.

Този път Кристофорети е публикувала две невероятни снимки, на които се виждат „космически ангел“ и „космическа магистрала“. Или поне последователите ѝ именно така са възприели изображенията.

Всъщност снимките показват полета на руския космически кораб "Союз" към орбиталната станция, превозващ тримата нови членове на екипажа на МКС – астронавта на НАСА Франк Рубио и руснаците Сергей Прокопиев и Дмитрий Петелин.

„Беше невероятна гледка, когато космическият кораб се приближаваше към МКС. Сергей, Дмитрий и Франк ще почукат на вратата ни само след няколко часа... с нетърпение очакваме да ги посрещнем в новия им дом“, пише Кристофорети.

Тримата астронавти се скачиха с МКС часове след заснемането на удивителните снимки. Този съвместен полет на руснаци и американец на руски космически кораб, който беше изстрелян от космодрума Байконур, показва, че отношенията между САЩ и Русия в Космоса и по-специално на МКС не са претърпели особени изменения. На Земята те не са толкова топли поради продължаващата война в Украйна.

Новите снимки на Кристофорети предизвикаха буря от емоции сред потребителите и доведоха до множество дискусии. Много от последователите на Кристофорети се възхищават колко далече е стигнало човечеството по отношение на изследването на Космоса. Например ръководителят на един от отделите на НАСА – Нуджуд Фахум Меранси, пише, че снимките на Кристофорети са наистина завладяващи.

Междувременно другият старт от кръстосаните полети между НАСА и Роскосмос – този на кораба Crew Dragon-5 с рускинята Анна Кикина, отново беше отложен заради урагана Иън, съобщи Интерфакс.

Според НАСА изстрелването на Crew Dragon към МКС ще се осъществи не по-рано от сряда вечерта, 5 октомври, с възможност за резервно изстрелване в петък, 7 октомври. Експертите на НАСА проучват и възможността за изстрелване на 6, 8 и 9 октомври.

По-рано НАСА отложи изстрелването от 3 на 4 октомври във връзка с урагана Иън, който връхлетя Флорида. Агенцията отбелязва, че ще продължи да наблюдава въздействието на урагана върху космическия център „Кенеди“ на НАСА във Флорида и може да коригира отново датата на изстрелване, ако е необходимо.

Изстрелването на Crew Dragon-5 ще се състои като част от програмата за кръстосани полети на НАСА и Роскосмос – споразумение, което страните подписаха през юли. То включва три полета на руски космонавти на американски кораби и американски астронавти – на руски. Това е необходимо, за да се осигури присъствието на МКС на поне един космонавт на Роскосмос или астронавт на НАСА в случай на извънредна ситуация.

Космическият кораб ще бъде командван и пилотиран от астронавтите на НАСА Никол Ман и Джош Касада. Анна Кикина, заедно с астронавта на Японската агенция за аерокосмически изследвания (JAXA) Коичи Ваката, ще служат като специалисти.

Напомняме, че по-рано новият шеф на Роскосмос – Юрий Борисов – нарече МКС износен и опасен обект, който се превръща в купчина боклук. Борисов заяви това, след като Русия обяви, че възнамерява да излезе от проекта МКС и да създаде собствена космическа станция. Изглежда обаче, Русия няма намерение да си тръгне от МКС преди 2028 година.

Следи от живот на Венера се оказаха със земен произход

Американски астронавти излязоха на мисия в открития Космос (ВИДЕО)

Магнитна буря от подобна на каньон дупка в Слънцето удари Земята

Астрономи не откриха "подателите" на извънземния сигнал Wow!

Защо няма живот на Венера? Отговарят учените от НАСА