ГМО пеперуди изработват коприна, здрава като стомана

ГМО пеперуди изработват коприна, здрава като стомана

Учени от университета на Уайоминг, САЩ, създадоха нов вид генно модифицирани копринени пеперуди, които могат да изработват свръхздрави влакна, съобщи ИТАР-ТАСС.

Целта на биолозите под ръководството на проф. Дон Джарвис била да получат материал, който по качествата си може да съперничи с копринените нишки, създадени от паяци. Тази здрава протеинова нишка се произвежда в изключително малки количества от паяците и затова не може да бъде използвана в промишлеността.

Откриха подводни "мостове" над Марианската падина

Американски учени оповестиха, че са открили "мостове" на морското дъно в Марианската падина - най-дълбоката част на Световния океан, с...

За да запълнят тази "празнина", учените кръстосали гени от паяци и от копринени пеперуди, които създават необходимото количество подобни нишки. По този начин задачата да се създаде коприна, здрава като стомана, била решена.

Откритието може да намери приложение преди всичко в медицината. От новия материал ще може да се създават много по-здрави протези. Представители на общността на учените вече изразиха някои опасения относно заплахата, която генно модифицираните копринени пеперуди могат да представляват за естествените видове.

Проф. Гай Попи от университета на Саутхамптън обаче е на мнение, че новият вид копринени пеперуди не застрашават околната среда, а преимуществата, свързани с производството на генно модифицирана коприна, превъзхождат евентуалния риск.

Резултатите от изследването са публикувани в Proceedings of the National Academy of Sciences.