Илюзия се оказаха две екзопланети, за които се смяташе, че са сходни със Земята

Илюзия се оказаха две екзопланети, за които се смяташе, че са сходни със Земята
Снимка: Thinkstock/ Guliver

Две екзопланети, за които някои астрономи смятаха, че е възможно да са обитаеми, се оказаха илюзия, предизвикана от активността на звезда, сочат резултатите от американско изследване, цитирани от Асошиейтед прес и Франс прес.Става въпрос за планетите Gliese d и Gliese g, които според изчисленията на астрономи се намирали на 22 светлинни години от Земята в т.нар обитаема зона, в която не са нито прекалено близко до своята звезда, нито прекалено отдалечени от нея, за да може на повърхността им да има вода, а температурата и атмосферата им да са подходящи за поява и еволюция на форми на живот.Когато бе "открита" през 2010 г., Gliese g бе описана като най-сравнимата със Земята планета.

Тъй като са прекалено отдалечени от нашата планета, за да бъдат изследвани с невъоръжено око или телескоп, двете екзопланети бяха "открити" край звездата Gliese 581 въз основа на изследване на нейния спектър.Астрономи от университета на Пенсилвания обаче са на мнение,че Gliese d и Gliese g не са планети, а сигнали, изпратени от звездата. "Изследванията ни показват, че двете планети, за които толкова много се говори, не съществуват - заяви съавторът на изследването Суврат Махадеван. - Онова, за което се смяташе, че са сигнали, изпратени от планетите, всъщност е предизвикано от звездна активност.

Астрономи уловиха загадъчен сигнал от дълбокия Космос

Всички любители на космическите загадки имат повод за интересни дебати около едно ново събитие, регистрирано преди дни. Астрономи улови...

"Казано с други думи, магнитни полета и слънчеви петна вероятно са повлияли върху способността на астрономите да разчитат сигнали. Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънс".