НАСА откри нова планета, приличаща на Земята

НАСА откри нова планета, приличаща на Земята
Снимка: Getty Images/Guliver

Сондата на НАСА за изследване на екзопланети TESS e открила общо три планети около звезда, разположена на около 73 светлинни години от собствената ни слънчева система, а една от тях има състав, съпоставим с този на Земята, предаде БГНЕС.

НАСА разкри, че телескопът е открил три екзопланети, за които учените смятат, че ще бъдат "сред най-любопитните цели за бъдещи проучвания".

Имало ли е по-големи реки на Марс, отколкото на Земята?

Реките на Марс са били по-широки и по-дълбоки от тези на Земята, според публикация в списание Science Advances, предаде БГНЕС. До това...

И трите свята обикалят около звезда-джудже от тип М, разположена на около 73 светлинни години. Тя е приблизително 40% по-малка от нашето Слънце по маса и размер и има "повърхностна температура около една трета по-ниска от Слънцето".

Първата и най-вътрешна планета, наречена TOI 270 b, е с 25% по-голяма от Земята и има приблизителна маса 1,9 пъти по-голяма от тази на нашата планета. Тъй като тя е най-близката от трите до звездата, планетата е описана като "гореща" и е повече от вероятно да има скалиста повърхност.

Проучването на НАСА определя другите два свята като "мини-Нептун", но изследователите казват, че са необходими допълнителни данни, тъй като тези планети приличат на тези, наблюдавани в нашата собствена слънчева система. TOI 270 c и TOI 270 d, съответно са 2.4 и 2.1 пъти по-големи от Земята. Смята се, че първата тежи около седем пъти земната маса, докато втората е приблизително пет пъти по-голяма от земната.

TESS се натъкна на над 850 "потенциални нови планети", но само 24, включително последните три, спечелиха честта да бъдат наречени планета, тъй като сателитът за първи път започна да търси екзопланети през юли 2018 година.

НА ЖИВО: Как изглежда Земята от Космоса?

Руската информационна агенция РИА Новости пусна живо включване в своята Facebook страница от Международната космическа станция (МКС). ...

"Темпът и производителността на TESS през първата година от дейността му са надхвърлили най-оптимистичните ни надежди за мисията", казва Джордж Рикър, главен изследовател на TESS в Масачузетския технологичен институт.

Изследователите се надяват последващите наблюдения във връзка с находките на TESS да продължат да хвърлят светлина върху това как функционират тези планети, какви газове присъстват върху тях и дали животът може да оцелее на тези светове или не.

Заглавна снимка: Архив