X

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Гигантска 100 пъти по-голяма от Слънцето звезда се появи в сърцето на Млечния път

Снимка: Климент Трендафилов

Британски астрономи са забелязали гигантска блещукаща звезда, която е 100 пъти по-голяма от Слънцето, криеща се близо до сърцето на Млечния път.

Наблюдавайки с телескоп, те открили, че в рамките на сто дни тази огромна звезда, която е на повече от 25 000 светлинни години, се е затъмнила на 97 процента и по-късно е възвърнала яркото си сияние, предаде Ройтерс. Неочакваното и драматично затъмнение най-вероятно е причинено от непрозрачния дисков прах, който блокира пътя на светлината към Земята по време на въртенето на планетите.

Д-р Лей Смит от Института по астрономия в Кеймбридж заяви, че блясъкът на звездата е започнал да избледнява в началото на 2012 г. и напълно е изчезнал до април.

Откриха звезда, пленена от черна дупка

Орбиталната обсерватория "Чандра" получи уникални снимки на звезда, приближила се до свръхмасивна черна дупка в една от галактиките на ...

„През следващите 100 дни тя се възстанови и върна пълния си блясък, така че когато блесне, ни се струва, че се е появила неочаквано“, каза Смит.

Когато учените открият променливи звезди, които не могат да бъдат категоризирани, те ги наричат WIT (Какво е това), така че последната звезда ще носи името VVV-WIT-08.

Огромен диск от прах кара много звезди да "мигат", така че това откритие не се счита за ново. Не е известно кога VVV-WIT-08 ще започне да потъмнява отново, но астрономите смятат, че това може да се случи след 20 до 200 години.

Още две блестящи звезди бяха забелязани покрай VVV-WIT-08, но изследователите все още нямат много подробности за тях. Появата на такива открития ще помогне на астрономите да разберат повече за това, което се смята за нов клас „проблясващи гиганти“.

Най-важното за коронавируса четете тук