Откриха човешки останки под японски вулкан

Откриха човешки останки под японски вулкан

Археолози, работещи в района на "Японския Помпей", откриха добре запазени останки от човешко тяло с броня, датиращо от 6-и век, съобщи археологът Шиничиро Оки.

Според учените става дума за високопоставена сановник, който се е опитвал да смекчи гнева на планината и е изгорял.

"Нормално е всеки човек да бяга от поток лава, но този човек е загинал, предизвиквайки вулкана", обясни археологът.

"Щом той е бил благородник, възможно е да се е молил или да се е опитал да направи нещо, за да умилостиви вулкана", посочи той.

Тези човешки останки и череп на слон са били открити в подножието на вулкана Харуна на около 110 км северозападно от Токио, предаде БГНЕС.

Зоната е наречена "Японският Помпей", като се прави сравнение с римския град в района на днешния Неапол, унищожен при изригване на вулкана Везувий през 79 г. от н.е. и открит почти непокътнат 17 века по-късно.

Редактор: Д. Симова