Британски студент изпрати самоделен спътник в космоса

Британски студент изпрати самоделен спътник в космоса

19-годишният британски студент Адам Кедворту успя да сглоби самоделен космически спътник и да го изпрати в космоса.

Апаратът му се е издигнал на височина 33 километра и е успял да направи снимки, които не по-лоши от тези на НАСА. Общите разходи за спътника са били само 200 паунда, съобщава Global Science, цитирано от КРОСС.

5 потенциално обитаеми планети

Gliese 581g Тази скалиста планета бе открита през септември 2010 г. Тя се намира на 20 светлинни години от нас и е два до три пъти п...

Въпреки че спътникът не достигна космоса, експериментът може да се смята за успешен, казват преподавателите на студента. Според учените, земната атмосфера завършва на височина между 100 и 125 километра. Съществува и предположение, че действието на земната атмосфера спира след 20 милиона километра, когато престава да действа земната гравитация.

Самоделният космически апарат е бил оборудван със закупена на търг камера и радиопредавател, благодарение на който е бил открит на Земята. За двигателна сила са били използвани балони с хелий, които го вдигнали на 33 километра, откъдето е направил прекрасни снимки на земята. Апаратът се е приземил на около 50 метра от мястото на изстрелването.

Редактор: Калина Здравкова