"Окото на Бог" предсказва бъдещето на Слънцето

"Окото на Бог" предсказва бъдещето на Слънцето

Астрономите от НАСА са получили нови снимки на „космическото око" - мъглявината NGC 7293, която се намира на 650 светлинни години от нашето слънце, съобщи SPACE.com.

Мъглявината стана много известна не само сред научните кръгове, но и сред журналистите и обществото. Медиите веднага й измислиха име „Окото на Бог" или „Божието око" заради необикновената й форма.

Невиждано явление тества теорията на относителността на Айнщайн

Американски астрономи откриха още една звезда, която обикаля около свръхголяма черна дупка в сърцето на нашата галактика – Млеч...

Според някои от Космоса ни наблюдава именно "Божието око". Обектът е интересен и от научна гледна точка.

Както разказват от НАСА, NGC 7293 е планетарна мъглявина, която се е образувала на мястото на обикновена звезда. Когато звездите започват да стареят, а този процес отнема милиарди години, те постепенно изразходват „горивото" си от водород и хелий. Когато то съвсем свърши, произтича големият взрив и на мястото на старата звезда остава т.нар. бяло джудже, обкръжено от изхвърлените при експлозията газове. Именно те образуват мъглявината. Такава съдба очаква и нашето Слънце - примерно след около пет милиарда години. То ще стане малко бяло джудже, малка звездичка с огромна маса.

Редактор: Десислава Ушатова