SpaceX се готви да изстреля "най-мощната ракета на света"

SpaceX се готви да изстреля "най-мощната ракета на света"
Снимка: Getty Images/Guliver

SpaceX ("СпейсЕкс") са на път да осъществят първото пробно изстрелване на Falcon Heavy ("Фалкън хеви"), която трябва да се превърне в най-мощната действаща ракета в света и един ден да стигне до Луната или Марс.

Изстрелването, което е предвидено за 13.30 часа (18.30 GMT) от Кейп Канаверал, Флорида, е най амбициозното досега за SpaceX и е приветствано от експерти от индустрията като нещо, което „би променило играта“, заради потенциала си да придвижи калифорнийската компания начело на „космическото състезание“.

„НАСА може да реши да я използва (Falcon Heavy) като начин за бързо постигане на плановете им за достигане до Луната и Марс“, заяви Ерик Сийдхаус, преподавател по приложни авиационни науки от авиационния университет Ембри-Ридъл, предава АФП.

Изстрелването във вторник е „нещо много значимо дори за космическа компания, която всекидневно се справя с неща от този ранг“.- каза Джейсън Дейвис от „Планетарното общество“, което описва Falcon Heavy като „митична“.

На борда няма да има хора, само манекен, облечен във футуристичен космически костюм, качен в личния „Тесла“ автомобил на главният изпълнителен директор Илън Мъск.

“Старман в червения роудстър,“ с това описание Мъск публикува снимка в Инстаграм, на която показва полезния товар на ракетата, предаде БГНЕС.

Мъск обяви също така, че хитът на Дейвид Бауи „Space Oddity“ ще звучи по време на изстрелването в ракетата.

Анимирано видео, публикувано от SpaceX, показва как след изстрелването трите ракетни двигателя се завръщат на Земята, докато колата и манекенът излизат от защитния конус и остават в орбита.

„От много време насам ще бъдем токова близо до Марс и има много малък шанс да „ударим“ Марс“, каза Мъск пред репортери. „Екстремно малък.“

Мъск потвърди притеснението си от провал на проекта Falcon Heavy, който за пръв път е представен през 2011г. Според него е възможен дори взрив при изстрелването на ракетата на площадката.

Дори във вторник да се случи катастрофа, Сийдхаус заяви, че е невъзможно да пострада репутацията на SpaceX, която вече е основен доставчик на Международната Космическа станция с договор за 1.6 милиарда долара с НАСА и има стабилен поток от клиенти и държавни полезни товари.

Отложиха в последния момент изстрелването на „Старлайнър“ на Boeing с екипаж на борда