Вселената бавно, но сигурно гасне (ВИДЕО)

Вселената бавно, но сигурно гасне (ВИДЕО)
Снимка: Thinkstock

Международен екип астрономи са изяснили, че Вселената изработва два пъти по-малко енергия, отколкото преди 2 млрд. години, пише Мегавселена.

Това говори, че Вселената бавно, но умира, се казва в статия, публикувана в сп. Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Неизвестна физика пази Вселената от разруха

Физици теоретици изясниха, че микро черните дупки трябва да предизвикат колапс на Вселената. Това обаче не се случва, което сочи същест...

"Като се започне с тази епоха, Вселената е обречена на изцеждане и смърт – старост, която ще продължава вечно. Всъщност тя се е проснала на дивана, завила се е с одеяло и се е приготвила да заспи вечен сън", казва Саймън Драйвър (Simon Driver) от Международния център за радиоастрономически изследвания (ICRAR) в Западна Австралия.

Както отбелязва астрономът, сам по себе си фактът, че Вселената постепенно гасне и умира, не е откритие – астрофизиците го подозират от края на 90-те години на миналия век, но самите детайли на този процес, неговата скорост и мащаби оставаха неизучени.

Драйвър и колегите му потвърдили, че той действително се случва, и успели да оценят скоростта на угасване на Вселената, като проследили близките галактики с помощта на няколко десетки наземни и орбитални телескопи, като се започне от радиовълните и се завърши с ултравиолетовия диапазон.

Общо астрономите са оценили силата на излъчването от 220 000 галактики, разположени на два милиарда светлинни години от Земята. Като съпоставили тяхната яркост в различни периоди от време, авторите на статията успели да оценят колко енергия средно са изработвали звездите в миналото.

Оказало се, че преди 2,3 млрд. години околната Вселена, ако се съди по галактиките, чиято светлина е достигнала до Земята за аналогично време, е изработвала около два пъти повече от видимото лъчение и други форми на енергия, отколкото днес.

Вселената се оказа по-празна от очакваното

Компютърно моделиране показва, че Вселената съдържа доста по-малко галактики от очакваното. Според учените става дума за грешка на поря...

Това означава, че Вселената действително угасва и че след около 100 трилиона години, когато последните червени джуджета изчерпат своите запаси от "звездно гориво", тя окончателно ще премине в "мъртво" състояние – така наречената епоха на израждане, и ще стане много тъмна.

По това време, както обясняват учените, единствените "жители" на галактиките и целия свят ще бъдат изродени обекти – черни дупки, бели джуджета, кафяви джуджета и неутронни звезди – а също така и последните оцелели планети.

След квадрилион години планетите ще бъдат разрушени, а след 10 квадрилиона години белите джуджета и неутронните звезди ще се слеят със свръхмасивните черни дупки в центровете на техните галактики.

Тогава ще започне предпоследната епоха в живота на Вселената – ерата на черните дупки, която ще завърши след невъобразимо дълго време – 2 х 10 на 99 степен години. За това време всички съществуващи черни дупки ще се изпарят в резултат на лъчението на Хокинг и Вселената в този момент ще бъде населявана от електрони, фотони и позитрони.

Смърт в Голям разрив очаква Вселената