Дайте адски имена на спътниците на Плутон

Дайте адски имена на спътниците на Плутон

Изминаха повече от 80 години, откакто 11-годишната тогава Венеция Бърни за първи път предлага за откритата в покрайнините на Слънчевата система планета името Плутон. Момичето, което се увличало по астрономия и митология, решило, че римският вариант на името на стопанина на царството на мъртвите Аид е тъкмо на място за тъмния и студен далечен свят, пише megavselena.

Впоследствие около Плутон са открити пет спътника, от които днес имена си имат само три – Харон, Никта и Хидра. Двете последни луни, които все още се обозначават от астрономите като P4 и P5, са открити от телескопа „Хъбъл” през 2011 и 2012 г. Тези сравнително малки обекти имат диаметри около 20 и 30 километра.

И ето че група изследователи под ръководството на Марк Шоуолтър от Института SETI е обявила, че в избора на име за новите спътници може да вземе участие всеки. По традиция името трябва да е заимствано от гръцката или римската митология и трябва да се асоциира с царството на Аид и с преизподнята.

Авторите вече са получили множество предложения и са направили списък от 12-те най-популярни варианта. Сред тях фигурират триглавият Цербер, река Стикс, която разделя земния от подземния свят, и дори Херкулес – един от малкото успели да се върнат от царството на мъртвите.

Ако някой смята, че знае по-добри варианти, може да направи предложение, като попълни съответната форма.

Всеки, който иска да остави малка следа извън пределите на нашата планета, нека да посети сайта на проекта до 23 февруари.

Вижте още интересни статии в megavselena.com