Как са правили секс динозаврите?

Как са правили секс динозаврите?

Най-големите животни на планетата са били динозаврите. Шията на аргентинозавъра е достигала почти два метра, а самият той е бил дълъг 30 метра и е тежал 80 тона. Как са се чифтосвали такива чудовища?

Не, по-добре да зададем въпроса така: какво и кой ни позволява да реконструираме половия живот на динозаврите?

Извънземните вече са избродили цялата галактика

Флотилия междузвездни сонди с извънземни вече е успяла да изучи цялата ни галактика от край до край за доста кратко време. Това показва...

Широко разпространената (особено в интернет) гледна точка гласи: те не са имали външни полови органи и просто са допирали аналните си отвори, за да попадне семето в самката (нещо като „анална целувка”). Именно по този начин постъпват много птици и повечето жаби.

Палеонтологът Джон Лонг от Университета „Флиндърс” (Австралия) смята, че съвкупление все пак е имало, при това самците са имали доста дълги и гъвкави гениталии.

Той започва отдалече.

И така, ние знаем с голяма доза вероятност, че хищните тероподи (тиранозаври и т.н.) се явяват предци на птиците, най-ранните от които са възникнали преди около 160 млн. години. Крокодилите също имат общ прародител с динозаврите и птиците.

Всички мъжки крокодили могат да се похвалят с пенис. Най-примитивните от птиците – също. Следователно и динозавърът е имал такъв. А повечето съвременни птици са загубили пениса си и в резултат половият акт при тях отнема част от секундата (предварителните песни и танци траят, разбира се, по-дълго).

Ричард Гиър: Преди бях много палав, сега съм семеен

Холивудската звезда Ричард Гиър признава, че вече е семеен мъж и това му харесва. "На снимачната площадка съм труден характер. Перфекц...

Добре, но как са го правили динозаврите? Специалистите по биомеханика, например Макнийл Александър от университета в Лийдс (Великобритания), смятат, че самецът е пренасял част от своята тежест върху бедрата на самката (както при слоновете), но това е такава маса, че плаши дори биомеханиците.

Роджър Сиймур от университета в Аделаида (Австралия), изучаващ чифтосването на жирафите, е доказал, че кръвното налягане в организма на самеца жираф е около два пъти по-високо от това на другите бозайници. Сърцето би трябвало да бие със 75% повече (пропорционално на размерите на тялото) във връзка с дължината на шията и високо поставената глава.

Изхождайки от това, той е предположил, че дългошийните динозаври са се чифтосвали само по определен начин. Кръвното налягане на животно с десетметрова, да речем, шия е превишавало това на бозайниците седем пъти. Така че атаката откъм гърба не е била голям проблем, ако самецът е държал шията си хоризонтално. Само си представете 70-тонен завропод, който едва не припада при наближаването на оргазма поради оттичането на кръвта от главата.

Скорошни молекулярни изследвания на основни групи птици показали, че щраусите и прочие примитивни нелетящи пернати са най-старите представители на този клас заедно с патките, гъските и някои други водоплаващи. Всички тези същества си имат пенис, а най-причудливият орган е притежание на аржентинската тръноопашата потапница – нещо от рода на тирбушон с дължина 42 сантиметра с пискюл накрая. А мускусната патица е способна са извади 20-сантиметрово достойнство за 0,3 секунди, тоест със скорост 70 км/ч.

Така че, заключава Лонг, напълно е възможно далечните им измрели предци – хищните тероподи – също да са се съешавали с въртящ се пенис, при това доста внушителен. Например 14-метров тиранозавър може да е имал нужда от двуметров орган или дори още по-дълъг, ако е използвал „тирбушоновия метод” като гореспоменатата патица.

Искаме да приличаме на тези, от които ревнуваме

Известно е, че мнението ни за самите нас се променя в зависимост от социалния контекст. Да речем, влюбеността ни прави в собствените ни...

Има ли надежда, че някога такова мъжко достойнство ще бъде открито?

Да.

Първо, от време на време попадат примери на удивително добре съхранени меки тъкани (вкаменели, разбира се), и всяка година се откриват нови местонахождения на останки. Второ, активно се развиват такива методи на изследване като рентгеновата микротомография и компютърната томография.

Още интересни статии четете на megavselena.com.