X
 
 

Роден е Георги Сава Раковски

2109 8
photo of Роден е Георги Сава Раковски

1821 г.

Георги Стойков Раковски е български революционер и възрожденец. Раковски е основоположник на организираната националнореволюционна борба за освобождаването на България, революционен демократ, публицист, журналист, историк и етнограф.

Георги Стойков Раковски (по рождение Съби Стойков Попович, известен и като Георги Сава Раковски) е роден на 2 април (14 април по нов стил) 1821 г. в Котел в семейството на търговеца Стойко Попович. Баща му произхожда от сливенското село Раково, откъдето идва и името Раковски, което синът възприема като фамилно. Майка му Руса е сестра на Георги Мамарчев, един от организаторите на Велчовата завера през 1835 в Търново, капитан от руската армия, който през юли 1829 година освобождава по време на Руско-турската война (1828-1829) Котел и Сливен. В чест на вуйчо си Раковски сам се преименува Георги.

Образованието си получава в Котел и Карлово, а през 1837 г. постъпва в гръцкото училище Куручешме в Цариград. Там учи заедно с Г. Кръстевич, С. Доброплодни, Ив. Богоров и др. българчета. Силно влияние върху неговото формиране оказал Неофит Бозвели.

Подписан е Парижкият договор, с който се слага край на Кримската война

Парижкият мирен договор е подписан на 30 март 1856 г. в Париж на конгрес, открит на 25 февруари 1856 г. Договорът слага край на Кримс...

През лятото на 1841 година Раковски заминава за Браила, за да се включи в подготвяния от емиграцията бунт. Браилската полиция обаче разкрила заговора, арестувала българските бунтовници и Герги Раковски е осъден на смърт в Букурещ. Раковски избягва изпълнението на присъдата благодарение на застъпничеството на гръцкия консул във Влашко и успява да емигрира във Франция. След две години се връща в Котеил, но е наклеветен пред турските власти и заедно с баща му са затворени в цариградския затвор, откъдето едва през 1847 г. излиза на свобода. Раковски остава в Цариград, работи като адвокат известно време, занимава се с търговия и се включва активно в живота на цариградската българска общност и най-вече в борбата за самостоятелна българска църква.

През пролетта на 1853 година, когато отношенията между Русия и Османската империя рязко се влошили, Раковски започва да изгражда мрежа от Тайни общества, които трябвало да подготвят населението за въстание, ако Русия настъпи на юг от река Дунав. По време на Кримската война постъпва като преводач в главната квартира на турската войска, но целта му е да събира сведения в полза на руската армия. Разкрит, той е арестуван и изпратен отново в Цариград, но успява да избегне присъдата. През 1854 г. събира чета от 12 души, с която действа в района на Източна Стара планина, през декември 1855 г. тайно се прехвърля във Влашко, а през 1856 г. се установявя в Нови Сад, Австрия. Тук, в печатницата на големия сръбски патриот, публицист и меценат д-р Д. Медакович, Раковски издава своя първи печатан труд „Предвестник Горского пътника”. На следващата година започва да издава и своя първи вестник – „Българска дневница”, на чиито страници разгръща активна пропаганда по най- важните и актуални проблеми на българското общество – борбата срещу Цариградската Патриаршия и съдбата на българския политически въпрос. Австрийските власти обаче спират вестника заради патриотичната му насоченост, Раковски е арестуван и изгонен от пределите на Австрия. За кратко Раковски се установява във Влашко, а от началото на 1858 година – в Одеса. Тук той се отдава на книжовни и научни занимания, публикува известния си „Показалец”, исторически, епиграфски и фолклорни материали. Именно в Одеса Раковски разработва цялостен план за освобождението на България. Основният замисъл на Раковски се свежда до организиране на всенародно въстание, ръководено от единен център, наречен от него „Тайна канцелария” Трябвало да се осигури подкрепата на Русия и Франция, въстанието трябвало да избухне едновременно в цялата страна. В плана на Раковски се откроява идеята за преодоляване на стихийността и локалността на българските протести.

Засилената антитурска пропаганда в Сърбия кара Раковски да замине в Белград през 1860 г. и от 1 септември започва да издава знаменития вестник „Дунавски лебед”, който отваря нова страница в историята на възрожденската журналистика и се превръща в най-търсения и четен вестник по онова време. Авторитетът на Раковски расте и той се превръща във всепризнат ръководител на революционно настроената българска емиграция в Сърбия, Влашко и Южна Русия.

България става член на НАТО

Република България е член на НАТО от 29 март 2004 г. Това членство е резултат от 14-годишна дейност със следната хронология. Членствот...

В края на 1861г. Раковски изработва “План за освобождението на България”. В него предвижда да се формира български полк от 1200 “окървавени в бой люде”, който трябва да проникне от Сърбия в България по гребена на Стара планина и като стигне до Търново, да състави “Временно правление от най-достойни и опитни люде” и да провъзгласи българската държавна независимост. Раковски издейства разрешение от сръбското правителство за сформиране на въоръжен полк и постепенно в Белград се събират над 600 доброволци, между които се откроявали Иван Касабов, Ильо войвода, Стефан Караджа, Христо Македонски, Васил Левски, Иван Кършовски и др. В Първата българска легия се включили активно и емигрантите от Влашко и Виена.През 1862 г. в Белград възникнали стълкновения с турския гарнизон, в които се включила и българската легия, но война не се стигнало и легията била разпусната. Задкулисните игри на балканските държави, както и сръбско-гръцките планове за подялбата на Македония и Тракия го разочаровали и през септември 1863 г. той заминава за Букурещ. В румънската столица Раковски решава да издава вестник „Бъдащност”, а по-късно и в. „Бранител”, но поради липса на средства отпечатването им престава. През периода 1864-1865 г. Раковски е в в основата на всички четнически акции, организирани от българската емиграция. В края на 1866 г. той изготвя Трети план за освобождението на България и го именува „Привременен закон за народните горски чети през 1867 лето”. В него се предвижда освобождението да стане след всенародно въстание, но вече само с усилията на самите българи. Цялостното ръководство на въстанието щяло да се осъществява от Върховното началство и главния войвода, по същество това е най-завършената обосновка на четническата тактика в българското националноосвободително движение. Панайот Хитов и Филип Тотю преминават в България с две чети, но не предприемат мащабни действия, а само да показват готовността за освобождение, а малко по-късно, на 9 октомври 1867 г. Георги С. Раковски умира в Букурещ от туберколоза само на 46 години.

Костите му са пренесени в родината едва през 1885г. и остават в софийската катедрала “Света Неделя” до 1942г., когато са пренесени в родния му град Котел. През 1981г. по случай 1300-годишнината от основаването на българската държава там му е изграден пантеон. В него редом до костите на великия българин е положена неговата сабя. Така повече от един век след смъртта му завършва дългото скиталчество на революционера Георги Раковски.

Източник: Уикипедия

Actualno.com

Етикети:

8 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО НА РАКОВСКИ ЗА РУСИЯ 4 ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО НА РАКОВСКИ ЗА РУСИЯ преди 3 месеца Профил на трол?
    Раковски е яростен противник на руските имперски домогвания и славянофилството и е против руската политика за изселване на българите във Влашко и Молдова - неговите политически планове имат европейски облик и дух - схванал е грамадната разлика между напредничава Европа и назадничавите руска и османска империи и чувствува докъде би достигнала и родината му, България, ако можеше да се приобщи към на виж още ›› уката, изкуствата, политическите права и икономическия подем на западните държави с българския честен и работлив народ. Показателни са проектите му за икономическо интегриране със Запада с идеята, че Западът има изгода да търгува с българите. Раковски се убеждава окончателно, че пред българския народ са открит пътя за спасение и трябв да се подготви българинът за новото си независимо битие, високо образование, воля за достоен обществен и национален живот, да се приобщи народът ни към социалния живот на културните народи.Без да пренебрегва дълга си към черковното движение Раковски е посветен на тайното Македонско дружество и става негов главен двигател. В-к"Дунавски лебед" повлиял твърде много за правилната насока на черковния въпрос и за спирането на тъй пакостното изселване на българите в Русия. Раковски пътува до Одеса за свръзка да спре Русия гибелното настаняване на черкези в България, на мястото на изселените българи; Сърбия постига своята цел на Цариградската конференция и осуетява смелия му почин за освобождение на България. Но легията доказва пред цял свет свободолюбивия дух на българите, които напразно са представяни по-рано като "мирни орачи и тихи, кротки занаятчии" - русия подхранва сръбският шовинизъм, с откъснати български области за сръбското княжество, Раковски осмива български първенци, които проявяват русофилство и вяра в "сърдечна дружба"под върховната власт на русия.Раковски предупреждава за руските апетити към земите ни: "Ние се намираме днес в едно много критично положение и момент, та сега или ще излезе и нашата нация в света или ще се потъпчи от руския завоевател и Бог знай вече, колко време още ще трябва да сме под чужда власт’’ - 6.VІ.1861
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

  • Анонимен 3 Анонимен преди 3 месеца Профил на трол?
    2014г. се откри непознат досега ръкопис на Раковски. Идеологът на българското национално-освободително движение се разкрива по непознат до скоро начин с„Разсъждения връх франкмасонската същност за човещина" По онова време масоните са двигатели на прогреса и борци за свобода.Раковски определя масонските идеи като извор на добруване на човечеството и определя масона като „человек напълно осво виж още ›› боден, зависещ само от съвестта си", че пред закона всички трябва да са равни, но не може да са равни работливият и мързеливият. Раковски знае добре гръцки, френски, латински, персийски, арабски, сръбски, влашки,турски, руски,санскрит и според изледователите е член на ложи в Италия, Гърция, Австро-Унгария, Румъния, Цариград - у нас през 1861 г. Раковски е сред основателите на първата българска масонска ложа.Точно на тези сбирки по негово предложение трикольорът е избран за български флаг - прототипа са цветовете на българското войнуганско знаме ПО този ръкопис на Раковски е пиесата „Ти, кой си?(Пътят към Храма)" - "театрална приказка"по този публицистичен трактат на Раковски на философски, нравствени, обществени, политически и пр. теми. Това е исторически документ за вечните човешки идеали, ценности и битие актуални и днес правдиво формулирани от Раковски - за тяхната градивна, общополезна роля, за мястото им в националния живот и значението им в отношенията м/у народните . Текстът е написан в Одеса 1866 г. и носи печата на Българския революционен комитет - Букурещ, 1875 г. ТоВА СА простите истини в изкривения от болшевишка русия лозунг: "Свобода, равенство, братство", В текста на Раковски са със съвсем друг смисъл - по-правдив, естествен, човешки,т.е. некомунистически. Намерен е относителен и труден баланс м/у тях точно в страните с демокрация и пазарна икономика със социални механизми, което е идеала на самия Раковски за България - Раковски е един от видните радетели на българското проевропейско Възражданел: "Раковски имаше за хоризонт Европа. А в Европа беше станала една важна промяна - пише Симеон Радев - С обявяване на войната за обединението на Италия бе прогласен принципа на народностите като основа на международния ред. Той не само бе отворил една нова ера в европейската политика, но упражняваше над Европа едно неоспорвано надмощие" - тези премълчавани, пропускани и неизвестни идеи на Раковски го превръщат в титана на националното ни Възраждане - пътят който начертава Раковски: освобождение със собствени сили е следван и развит от Левски, Ботев, Стамболов
  • 3.1 преди 3 месеца Профил на трол?
    по онова време Раковски е известен като "сторъкия"- създател и идеолог на българското Възраждане със свой отпечатък в образованието, печата, науката. Раковски е универсална личност - историк, археолог, филолог, първият етнограф у нас, той пристъпя към най-трудните проблеми на българската и всеобщата история, на старобългарския език и санскрит, на народната поезия и религия- получава соли виж още ›› дно образование в Котел, Карлово и гръцката школа в Цариград с отлични преподаватели и завидна слава - изучавали математика, физика, астрономия, класически езици, философия и риторика - там Раковски оценя делото на Паисий Хилендарски като начало на новата история на България. Възгледите на двамата съвпадат срещу гръцките домогвания и гърчеещите се българи и в усилията им да посочат мастото на историята на българите в общочовешката като цяло. И на Раковски не са чужди месианските възгледите на Паисий за ролята на българите, но оспорва юдейскоцентричната представа за древността на човечеството. Раковски открива и описва родството между българския език и санскрит,намира и аналогии в съвременния български фолклор с индийската митология. Според него, малко европейски народи могат да се похвалят с такова богатство. За Раковски българите са „най-чисти“ индоевропейци, които привнасят в Европа усъвършенствана религия, от която и по негово време българите пазят в древните предхристиянски български традиции - българите още пр.Хр. създаВат култура и митология по време, когато "днешни европейски народи са били в по-низко състояние от стари Българи" - древните обитатели на ДН.Гърция, пелазгите са чисти българи, както са в ново време от българско потекло прочутите юнаци на гръцката Завера (1821 г.), македонецът от Воден Марко Божар, копривщенецът Хаджи Михал, търновецът Семко и др. Раковски прилага сравнителен метод, за да докаже, че само с помощта на живия български език могат да се разберат тъмните за европейските филолози текстове на индийската Веда и на персийската Авеста и че българския води към първоизвора на езиците, към основните звуци, от които се образуват всички други звуци и думи Неговите търсения във Виенската библиотека сочат, че тази древна българска религия е близка до християнството и поради това "македонските българи ся съставяли първата Христова черква в Европа", покръстени лично от апостол Павел, и че всичко в езика и вярата на западните народи преди християнството би могло да се изтълкува правилно само чрез българското предание - келтските жреци, Меровингите, франките
    : 0 !
  • Анонимен 3.2 Анонимен преди 3 месеца Профил на трол?
    Затова Раковски води открита борба и основният враг е Гръцката патриаршия и подкрепящата я русия - Гръцката мегаломания, с презрителното отношение към българите и русия, която гледа на българите като на оръдие за своите домогвания - тогава пораства и се самоопределя културният и националният идеал на българите, омразата към гръцкото духовенство се шири и се мисли не само за духовна, но и за по виж още ›› литическа свобода. Със заточения свой вуйка, капитан Георги Мамарчов,Раковски води преписка: и вниманието, което отделя султан Махмуд на пленника, като го оставя да носи военната си униформа и да се движи свободно, му прави силно впечатление. Раковски изповядва горчивата си мъка от гръцките владици "доят бедните наши българи като овци", Раковски се въодушевява от героичните усилия на отец Неофит Бозвели, - да повдигне България против гръцките владици и да извоюва българска йерархия. "О Боже мой, ще дойде време да се освободим от тия светогасители и презрители на нашия народ!просвещение се забранваше от гръцкое свещенство, кое употребляваше всяко безчестно и лукаво средство, за да държи нашего беднаго народа в духовно робство и да уничтожи съвсем, като претопи в гречество" да се изпроси ферман за съграждане българска черква,която да действува като пълномощник на цял български народ в извоюването и на граждански права; и за него е необикновено радостен денят, когато излиза този ферман, признал официално съществуването на български народ отделно от гръцкия (рум-милети). Гърците са искали да покорят българите, и византийските писатели, сърдити за неуспехите на ромеите, предават всичко за нас крайно тенденциозно. Така също и западните историци, при безсилието на папи и кръстоносци. "че бог и светий дух не е избрал гърците и техен език да просветят цял свят и че тии не са кръстили нас българи, нито ни са дали писменост, както са лъгали свят до сега." Раковски изтъква "каноническите основания за една независима българска черква, и тълкува в благоприятен смисъл хатихумаюна на Абдул Меджид, който позволявал на българите да искат възстановяване на патриаршията си в Търново и на архиепископията си в Охрид и убеждава чужди и наши в необходимостта от обособяване в черковно-административно отношение, като се назначат за висши йерарси достойни измежду българите." Анализирайки поведението на правителството, на гръцката черква, на Русия, той идва до заключение, че е "върховен дълг на българите да напрегнат всички сили за еманципацията си от една позорна и пакостна зависимост." Раковски държи на вярност към прастарата българска народна черкв, само че иска да се отметнем от фенерската управа чрез някоя "малка ерес", - като провъзгласим за глава на българската християнска черква основателя на православието, Исус Христос.
    : 0 !
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

  • Анонимен 2 Анонимен преди 3 месеца Профил на трол?
    2014г. се откри непознат досега ръкопис на Раковски. Идеологът на българското национално-освободително движение се разкрива по непознат до скоро начин с„Разсъждения връх франкмасонската същност за човещина" По онова време масоните са двигатели на прогреса и борци за свобода.Раковски определя масонските идеи като извор на добруване на човечеството и определя масона като „человек напълно осво виж още ›› боден, зависещ само от съвестта си", че пред закона всички трябва да са равни, но не може да са равни работливият и мързеливият. Раковски знае добре гръцки, френски, латински, персийски, арабски, сръбски, влашки,турски, руски,санскрит и според изледователите е член на ложи в Италия, Гърция, Австро-Унгария, Румъния, Цариград - у нас през 1861 г. Раковски е сред основателите на първата българска масонска ложа.Точно на тези сбирки по негово предложение трикольорът е избран за български флаг - прототипа са цветовете на българското войнуганско знаме ПО този ръкопис на Раковски е пиесата „Ти, кой си?(Пътят към Храма)" - "театрална приказка"по този публицистичен трактат на Раковски на философски, нравствени, обществени, политически и пр. теми. Това е исторически документ за вечните човешки идеали, ценности и битие актуални и днес правдиво формулирани от Раковски - за тяхната градивна, общополезна роля, за мястото им в националния живот и значението им в отношенията м/у народните . Текстът е написан в Одеса 1866 г. и носи печата на Българския революционен комитет - Букурещ, 1875 г. ТоВА СА простите истини в изкривения от болшевишка русия лозунг: "Свобода, равенство, братство", В текста на Раковски са със съвсем друг смисъл - по-правдив, естествен, човешки,т.е. некомунистически. Намерен е относителен и труден баланс м/у тях точно в страните с демокрация и пазарна икономика със социални механизми, което е идеала на самия Раковски за България - Раковски е един от видните радетели на българското проевропейско Възражданел: "Раковски имаше за хоризонт Европа. А в Европа беше станала една важна промяна - пише Симеон Радев - С обявяване на войната за обединението на Италия бе прогласен принципа на народностите като основа на международния ред. Той не само бе отворил една нова ера в европейската политика, но упражняваше над Европа едно неоспорвано надмощие" - тези премълчавани, пропускани и неизвестни идеи на Раковски го превръщат в титана на националното ни Възраждане - пътят който начертава Раковски: освобождение със собствени сили е следван и развит от Левски, Ботев, Стамболов
  • Анонимен 2.1 Анонимен преди 3 месеца Профил на трол?
    Първият етнографски анализ също принадлежи на него. През 1859 г. на бял свят излизат „Показалец или ръководство как да си изискват и издирят най-стари черти нашего бития, язика, народопоклонения“. Проучването на Раковски в българския фолклор и до днес не е загубило значението си и съвременните учени го цитират като най-достоверен източник.Част от „Показалеца“ на Раковски ИЗСЛЕДВА култа към слънцет виж още ›› о и култа към огъня в БЪЛГАРСКАТА традиция - приказки, песни, шевици - всички фолклористи след него надграждат върху основата, която Раковски поставя
    : 0 !
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

  • защо РАКОВСКИ взема името на кап.Георги Мамарчев 1 защо РАКОВСКИ взема името на кап.Георги Мамарчев преди 3 месеца Профил на трол?
    През 18-19 век Русия води поредица от войни против Османската империя на българска територия И се възползва от българския стремеж за свобода като ресурс за военните си действия По време на войната от 1828 - 1829г. се Повтаря картината от всички руски войни. Българските селища са разграбвани и опожарявани от руските войски. Въпреки това българите се включват с бойни дружини на страната на Русия и виж още ›› активно подпомагат руските войски. с храна, добитък и всичко необходимо, но също и с водачи и разузнавателни сведения.С Одринския мирен договор Сърбия получава автономия, а Гърция става независима, но в него няма нито дума за България и българите, ЗА приносът им за руските военни успехи.България по волята на Русия остава пак под османска власт. и следват руски репресии срещу българските опълченци, които се бият за истинско освобождение на България - капитан Георги Мамарчев е арестуван по заповед на руския генерал Дибич - разследван и лежи в затвора в Букурещ . Отрядът му е разпуснат. Разоръжени са и всички участвали въввойната български доброволчески отряди. В духа на "Мегали идеята"решаването на българския въпрос включва асимилиране и погърчване на българите чрез църквата Този процес вече тече усилено - след договора от Кючук Кайнарджа1774 русия покровителства балканското православие и вкарва гърци в управлението. Руската политика не предвижда политическо освобождение на българите - погърчване или изселване. Още докато Екатерина Велика води войните си с/у султана нейните емисари успяват да изселят по различен начин над 500 000 българи В размирното и несигурно следвоенно време след одринския мир"освободителката" организира поредното масово преселение на българското населението - Член 13 от Одринския договор дава право на русия да заменя на бартер българи с черкези чак до 1835г.Според Иван Селимински "половината българско население на Тракия между Одрин, Стара Загора, Балкана и морето и м/у Варна,Силистра, Исакча и морето се изсели,поради което тези области опустяха" - преселниците са над 200 000 души Това са живите руски трофеи от войната. Войната от 1828-1829г. е Посрещната с надежди -българите наивно вярват, че "дядо Иван" идва да ги освобождава. След края й са обхванати от униние и покруса. Единствени от балканските народи българите нищо не получават. "Освободителката" узаконява османската власт за тях. Български патриоти като капитан Г. Мамарчев, Бойчо войвода и много други, които се опитват да предприемат освободителни действия са репресирани от руската власт. Българите дават жертви не само във военните действия, в които се включват на руска страна, а и от разорението от руските войски. Десетилетия са необходими за икономическото възстановяване Но най-тежка с оглед българските интереси последица и от тази война е организираното от Русия след нея изселване на българите. "Дядо Иван " не освобождава, а обезбългарява цели български села и градове. Русия прочиства от българи територията от дунавската делта до Одринско - най-прекият път към Цариград и Проливите Русия принудително разрежда българския етнически елемент - няма българи няма България.
  • забранявана и малко известна книжка на Георги Раковски за руската антибългарска политика 1.1 забранявана и малко известна книжка на Георги Раковски за руската антибългарска политика преди 3 месеца Профил на трол?
    Брошурата „Преселение в Русия или руската убийствена политика за българите” бащата на българската национална революция Георги Раковски отпечатва 1861 г. - тя е срещу споразумението м/у русия и султана за изселване на българското население в Русия и заселване в земите му на черкезко население. До тогава никой не е бичувал така директно руската политика с/у българите. Със словото си, основаващ се н виж още ›› а фактите и на собствените му наблюдения, Раковски осъжда крепостна Русия.След публикуването на тази брошура и на статиите си за руската политика Г. Раковски е обявен за персона нон грата от руските власти Текстът на брошурата е публикувана и от Захари Стоянов 1886 г., който дава подробности и за нея и за Раковски и разказва за руската политика и през следващите 25 години след книжката на Раковски до времето на Съединението. 1922 г. проф. Михаил Арнаудов я публикува за трети път в еднотомното издание на съчиненията на Г. Раковски и прави ценни уточнения за събитията, които са предизвикали Раковски да я напише. Двата предговора на Захари Стоянов и на проф. Михаил Арнаудов взаимно се допълват и са включени в публикуваната ценна и недостъпна брошура на големия революционер, поет, писател, историк и етнограф: vidin-online.com/tursko-robstvo/edna-zabranyavana-i-malko-izvestna-knizhka-na-georgi-rakovski-za-ruskata-antiblgarska-politika С "ПРЕСЕЛЕНИЕ В РУСИЯ, ИЛИ РУСКАТА УБИЙСТВЕНА ПОЛИТИКА ЗА БЪЛГАРИТЕ" се замисляте над редица събития от нашата история, които и до сега са премълчавани/преиначавани - описаните събития са и в спомените на Иван Касабов и писмата на Раковски до Йосиф Дайнелов и в неговите кореспонденции във в-к Дунавски Лебед.Акад.Димитър Косев, когато по тези въпроси не можеше да се говори 1972 г. в СУ в спецкурс за Българското възраждане вкл.тази книжка - според този наш голям учен това произведение на великия Раковски след неговата смърт е издавано само два пъти, когато България се е противопоставяла на Руското вмешателство. Той вкл.и книжките на д-р Иван Селимински за изселването на българите след Руско-турските войни и за руската политика срещу българите и отпечатани в недостъпните му днес книги в „Библиотека д-р Иван Селимински”. За д-р Селимински проф. Арнаудов написа блестяща, но забравена и днес биография, която ние като българи трябва да познаваме. Тази брошура на Г. Раковски НЕ е ВКЛ. в неговите съчинения изд.след 1944 г., за да бъде забравена
    : 0 !
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

missing image
Празнуваме Илинден

Свети пророк Илия е един от най-великите измежду старозаветните праведници, могъщ изобличител на езичеството и предвестник на истинната...

missing image
Любовен хороскоп за уикенда

Овен Очакват ви вълнуващи дни. Любимият човек може да ви изненада приятно. От друга страна, ако получите покана от някой, който е при...