Откриха двузвездна двупланетарна система (Видео)

Откриха двузвездна двупланетарна система (Видео)

Вселенската лаборатория "Кеплер" на НАСА откри две планети, които гравитират около две слънца. Това първо откритие от този тип може радикално да промени разбирането за това как се формират планетите, като може да помогне и за намирането на извънземен свят, изпълнен с живот, защото е доказателство за многообразието на планетарните системи в нашата галактика, пише "МКД", цитиран от КРОСС.

Звездната система "Кеплер-47", отдалечена от Земята на 4900 светлинни години, има едно светло и едно бледо слънце, които обикалят едно около друго, и две планети, малко по-големи от Земята, които се завъртат около тях.

Грег Лафлин, професор по астрофизика и планетарни науки в университета в Калифорния, смята, че това откритие може да доведе до обрат в нашето разбиране за това как са се появили планетите след Големия взрив.

"Това е невероятно откритие", каза той пред SPACE.com.

"Тези планети много трудно могат да се създадат на базата на понастоящем възприетата парадигма и аз вярвам, че теоретиците ще се върнат към таблата за чертане в опит да подобрят нашето разбиране за състава на планетите."

Планетата с повече от едно слънце, като например "Татуин" от филма "Междузвездни войни" на Джордж Лукас, дълго време бе рисувана от художниците, но първата подобна "двузвездна" галактика, бе открита преди по-малко от 20 години.

Русия ще търси живот на Ганимед

Около 2020 година Русия планира да изпрати апарат, който да кацне на спътника на Юпитер - Ганимед, предаде КРОСС. Целта на полета е д...

Джордж Лукас знаеше това преди учените

Преди това често се смяташе, че подобна система от планети трудно може да съществува, най-вече заради едновременната тежест на двете звезди, както и заради проблема с вероятния сблъсък при въртенето около орбитата им.

Сега учените очакват да намерят повече такива системи

"Ако получим повече данни, с които се потвърждава съществуването на трета планета, тогава възможностите ще бъдат неограничени", каза Джеръм Орож от Държавния университет на Сан Диего, който пръв обяви откриването на "Кеплер-47" в списание "Сайънс".

Астрономи откриха захарни молекули край слънце, подобно на нашето

Астрономи, използвали мощен радиотелескоп в Чили, съобщиха, че са открили захарни молекули – един от градивните елементи на живот...

Възможно е дори такава планета да бъде открита и в "Кеплер-47", смята той.

Космическият телескоп "Кеплер" бе изстрелян през 2009 г. с надеждата, че ще намери планети, подобни на Земята в "зони, благоприятни за живот", на които някога може да се живее. Досега той е открил повече от 2300 подобни "извънземни светове".

Новото откритие ще улесни изследванията

Тази диаграма сравнява нашата Слънчева система с "Кеплер-47", двузвездна система съдържаща две планети, едната от които орбитира в така наречената "Зона, благоприятна за живот"

"Повечето звезди в галактиката са в бинарни или включени в множество системи от по-висок ред, така че фактът, че планетарни устройства може да има и в тези видове системи е важен. Ако бяхме ограничени до търсене на планети около единични звезди, щяхме да пропуснем повечето звезди в галактиката", казва Орож.

Планетата, която се намира по-близо до слънцата, прави кръг около тях на всеки петдесет дни и е твърде вероятно тя да е много гореща и неблагоприятна за живот.

Но по-отдалечената планета, която кръжи около слънцата на всеки 303 дни, е в "ранга на благоприятните за живот", където би могло да има и вода. Самото тяло вероятно е газов гигант като Уран, но изследователите смятат, че неговите спътници могат да бъдат "благоприятни за живот".

Но дори и да не са точно такива, има още няколко милиарда двойни системи само в нашата галактика.

"Това, което за мен е най-вълнуващо, е възможността за заселване в двузвездна система", казва съавтора на статията за "Сайънс" Уилям Уелш от Държавния университет на Сан Диего.

Съставиха най-голямата триизмерна карта на Вселената