X

Учени откриха древно изригване в центъра на нашата галактика

1540 0
Учени откриха древно изригване в центъра на нашата галактика
Снимка: NASA
С помощта на телескопа VLT астрономи откриха в центъра на Млечния път древен район на звездообразуване. Изригването в него е било толкова силно, че довежда до експозицията на 100 хил. свръхнови, предава РИА Новости.

Учени от обсерваторията изучили с подробности централния район на Млечния път. „Безпрецедентен поглед на голяма част от центъра на галактиката ни даде разбиране за процеса на образуване на звездите в този район на Млечния път“, казва ръководителят на изследването Райнер Шьодел от Андалусийския институт по астрофизика в Гранада, Испания, предаде агенция Фокус.

Илън Мъск изпраща канабис на астронавтите в Космоса

SpaceX на Илън Мъск ще отнесе канабис при астронавтите на Международната космическа станция (МКС), съобщи БГНЕС. Реещите се в Космоса ...

Изследователите разкриха и нови подробности за създаването на звездите в нашата галактика. Оказа се, че около 80% от звездите в централния район на Млечния път са образувани през първите „години от живота“ на нашата галактика- между 8 и 13,5 млрд. години назад.

„Противно на общоприетото разбиране открихме, че образуването на звездите не е непрекъснат процес“, каза авторът на статията Франсиско Ногерас-Лара.

Снимка: архив