Откриха първите доказателства, че живеем в мегавселена

112056
Откриха първите доказателства, че живеем в мегавселена

Съществуващи вселени са оказвали натиск върху нашата по време на образуването й преди 13,8 млрд. г., което е оставило следи в космическото микровълново (реликтово) лъчение. В южната част на картата се вижда повишена концентрация на лъчение.

През март 2013 г. физиците космолози направиха най-точната карта на комсическото лъчение, запълващо почти цялото пространство на нашата Вселена. Тогава учените успяха да разкрият много от тайните, отнасящи се до тъмната материя и тъмната енергия, произхода и по-нататъшната съдба на Вселената.

И така, два месеца след обнародването на тези данни космолозите твърдят, че са открили първото доказателство, че нашата Вселена може да е една от многото и че далеч не е единствена.

Преди се смяташе, че космическото микровълново лъчение трябва равномерно да запълва пространството. Но на новата карта се вижда добре, че концентрацията е значително повишена в южната половина. Освен това може да се види и „студено петно”, чието съществуване не може да се обясни с известните закони на физиката.

Лора Мерсини-Хютън, физик теоретик от университета на Северна Каролина, и колегата й Ричард Холман от университета „Карнеги Мелън” са предсказвали подобни аномалии още през 2005 г. Днес, когато Мерсини-Хютън подробно е изучила картата на космическото лъчение, тя е убедена, че хипотезата й за съществуването на безкрайно количество вселени се е потвърдило.

„Тези аномалии са предизвикани от тласъци от страни на съседни вселени, които са оказвали натиск на нашата още в момента на Големия взрив. Аз смятам, че това е първото доказателство за съществуването на мултивселена”, казва изследователката.

Независимо че много учени са скептични към изчисленията на Мерсини-Хютън и нейното обяснение на аномалиите, подобни изводи може да провокират промяна във възгледите на съвременната физика.

NASA отпечатва 3D пица за продължителни космически мисии

За възможността да се отпечатва храна с помощта на триизмерен принтер се заговори неотдавна. Вече има подобни разработки, но те все още...

Тъй като картата, съставена въз основа на данни, получени от телескопа „Планк”, се оказала много точна и подробна, не е чудно, че учените са успели да открият някои аномалии, които по-рано не са били известни.