Откриха най-голямата черна дупка във Вселената

Откриха най-голямата черна дупка във Вселената

Астрономите са открили най-масивния досега обект във Вселената. Това се оказа свръхтежка черна дупка в центъра на галактиката NGC 1277 в съзвездието Персей, отдалечена от Земята на 228 милиона светлинни години. Откритието е било направено от група немски учени от Института по астрономия в Хайделберг по време на анализа на снимки на галактики, получени с помощта на инфрачервения спектрометър на телескопа Хоби - Еберли.

Черната дупка в Персей съдържа огромно количество материя - от 14 до 20 милиарда повече от масата на нашето Слънце, съобщи „Российская газета". Изяснило се е, че масата на дупката е с повече от 15% от масата на цялата галактика. По-рано най-тежкият обект бе черната дупка в галактиката NGC 4889, чиято маса е 9,8 милиарда слънчеви маси, предаде КРОСС.

Черната дупка е област във време-пространството, която не може да бъде напусната от нищо, дори от светлината. Общата теория на относителността предвижда, че достатъчно компактна маса би могла да деформира време-пространството до такава степен, че да се образува черна дупка. Около черната дупка се образува математически определима повърхнина, наречена хоризонт на събитията, която маркира мястото, от което връщането е невъзможно.

Терминът „черна дупка" отразява свойството на този обект да поглъща цялата светлина, която достига до хоризонта, без да отразява част от нея. Съгласно квантовата механика черната дупка все пак излъчва крайна температура. Тази температура е обратно пропорционална на масата на черната дупка, което затруднява наблюдаването на излъчването при черни дупки със звездна или по-голяма маса.