Решаващо развитие тласка инженерите към пътуване, по-бързо от светлината

Решаващо развитие тласка инженерите към пътуване, по-бързо от светлината
Снимка: Les Bossinas / Public Domain

Ако човечеството иска да бъде космически вид, то трябва да разбере как може да пътува по-бързо от скоростта на светлината.

Сега нов онлайн инструментариум – подкрепен с безвъзмездна помощ от $500 000 – ще помогне на инженерите да разберат как човечеството може да постигне своите по-бързи от светлината мечти в реалност, пише Popular Mechanics.

Този инструментариум е създаден от Applied Physics – международна група от учени, която се надява също да предостави „проверка на реалността“ на концепциите за уорп задвижване, които разчитат на екзотична физика.

ОШЕ: Учен изкриви пространството и времето

Галактиката – да не говорим за Вселената – е зашеметяващо огромно място. Тя съдържа от 100 милиарда до 400 милиарда звезди (и като разширение трилиони планети), а Млечният път е с изумителните 100 000 светлинни години в диаметър. Това означава, че трансгалактически фотон, който току-що е излязъл от Млечния път днес, вероятно е започнал своето пътуване, когато Хомо сапиенс все още не е мигрирал от Африка, и се движи с приблизително 670 милиона мили в час. Като се имат предвид ограниченията на скоростта на нашите ракети, ще ни отнеме около половин човешки живот само за да излезем от нашата Слънчева система.

Казано по-просто, ако хората искаме да бъдем космически вид, ще се нуждаем от нещо по-добро от химически – или дори ядрени – ракети и от десетилетия отговорът е научната фантастика. Най-известният пример е „Стар Трек“, който разчита на силата на своето уорп задвижване, за да прекоси Галактиката за част от времето. Галактическите пътувания, които някога са отнемали векове, сега може да се извършат за няколко часа.

Учените копнеят за някакъв вид технология, която може да задвижва хората по-бързо от това, което физиката казва, че е възможно, и сега нов онлайн инструмент помага на инженерите да превърнат уорп задвижването в единствена собственост на Starfleet. Миналата седмица Applied Physics – международна група от учени и инженери, обяви, че са създали онлайн инструментариум за „анализ на пространство-времето на уорп задвижване“, наречен Warp Factory.

Това се случва само няколко години след серия от документи, съобщаващи, че конструирането на уорп задвижвания – изградено върху идеята за пространство-време-сгъващи уорп мехури – може да бъде теоретично възможно. Warp Factory предоставя онлайн площадка за изследователите да тестват идеи за уорп двигатели.

„Физиците вече могат да генерират и усъвършенстват набор от дизайни на уорп задвижвания само с няколко кликвания, което ни позволява да напредваме в науката с уорп скорост“, казва Джани Мартире, главен изпълнителен директор на Applied Physics. „Warp Factory служи като виртуален аеродинамичен тунел, който ни позволява да тестваме и оценяваме различни дизайни на изкривяване, сега научната фантастика се доближава до научните факти.

Като компания с обществена полза, Applied Physics събира $500 000 потенциални безвъзмездни средства за амбициозни теоретици на уорп задвижването. Но тези безвъзмездни средства идват с няколко предупреждения, главно, че идеята е да се произведе физическо задвижване на деформация, базирано на класическата теория на относителността, което означава изследователите да не разчитат на „отрицателна енергия или свръхсветлинна материя“, за да накарат двигателя си да работи.

ОЩЕ: Порталите в пространството може вече да се открити, казват български физици

Докато напълно работещите уорп двигатели имат много препятствия за преодоляване, това е технология, която си струва да се приеме сериозно. Защото, ако хората имат някаква надежда един ден да изследват далечни звезди, ще се нуждаят от помощта на технология за огъване на пространство-времето, която новосъздадената Warp Factory се надява да подхранва.

Изследователи откриха повече от 1000 нови обекта в Слънчевата система