Хипотеза на Дарвин намери потвърждение в Космоса

Хипотеза на Дарвин намери потвърждение в Космоса

Учени от Калифорнийския университет в Санта Крус (САЩ) са открили потвърждение на хипотеза, издигната преди век и половина от един от синовете на Чарлз Дарвин, съобщава Science Post.

Астрономи под ръководството на Морган Маклауд са намерили доказателство за "звезден канибализъм". Изследователите изучили данните, получени за последните десет години от телескопа "Хъбъл", и стигнали до извода, че в галактиката Андромеда е настъпило рядко наблюдавано явление – голяма жълта звезда е погълнала малка червена.

„Нови хоризонти“ видя две звезди през Плутон

Станцията „Нови хоризонти“ е наблюдавала ултравиолетовото лъчение от две звезди през атмосферата на Плутон, съобщава НАСА. ...

Както показали наблюденията, до сливането първата звезда 35 пъти е превъзхождала нашето Слънце по размери и е била четири пъти по-масивна от него. Червената звезда била толкова малка, че "Хъбъл" я запечатал като малко бледо петно.

Едва с помощта на компютърно моделиране учените установили, че погълнатият обект се явява червено джудже с маса от 10 до 60 процента от масата на Слънцето.

Откритието е потвърдило хипотеза, издигната през 1879 година от английския астроном и математик сър Джордж Дарвин – втория син на прочутия естествоизпитател Чарлз Дарвин.

Той бил специализиран в работа в сферата на небесната механика и фундаменталната физика. Дарвин предположил, че гравитационното притегляне на една звезда не просто е способно да задържа съседната, но и да я накара да се върти около нея все по-бързо, постепенно привличайки я към себе си.

Как се раждат нови звезди

Учените от Европейската космическа агенция (ESA) са разгледали с помощта на космическия телескоп „Хершел“ нишка от студен г...

Поради ниската си маса малката звезда става неустойчива и в даден момент се приближава на опасно разстояние до голямата звезда, която бързо я поглъща – в дадения случай сливането е настъпило само за 40 дни в земен еквивалент.

В резултат на поглъщането настъпва мощен взрив и се ражда нова червена звезда, чието сияние многократно превишава степента на излъчването на другите обекти в галактиката.