X

Марс губи вода неочаквано бързо

2543 4
Марс губи вода неочаквано бързо
Снимка: Thinkstock/ Guliver
Оскъдната вода на Марс може да изчезне по-бързо от очакваното. "Червената планета" губи вода много по-бързо от изчисленото по-рано, според френски, руски и други учени, съобщава „Kathimerini“.

Постепенната загуба на вода се случва в горната атмосфера, тъй като слънчевата радиация и химичните реакции разграждат молекулите на водната пара до водородни и кислородни атоми. Слабата гравитация на Марс - около 40% в сравнение с тази на Земята - не съдържа молекули, които да й попречат да отиде в космоса.

Нова опасност пред бъдещ полет на хора до Марс

Полетите в космоса могат да спрат или дори да обърнат посоката на кръвообращение в горната част на телата на астронавтите. Това пише в ...

Изследователите, ръководени от планетарния учен Франк Монтмесан от университета в Париж и Френския национален център за научни изследвания (CNRS), които публикуваха проучванията в списание “Science“, анализираха данните на „Eurobar“, обикалящ в орбита около Марс.

Те откриха, че водната пара се е натрупала в големи количества на над 80 км в марсианската атмосфера. Всъщност на места атмосферата на Марс е пренаситена с 10 до 100 пъти повече водна пара, отколкото теоретично би трябвало, основано на глобалната температура. Но тези водни пари изтичат в космоса с бързи темпове, особено през най-горещите и бурни сезони, което означава, че Марс може напълно да загуби водата си по-бързо от очакваното. Някога на планетата е имало много течаща вода, реки, езера и морета, но те са изчезнали. Днес цялата вода е замразена главно в марсианските полюси или е в атмосферата под формата на водна пара, припомня БГНЕС.

Рейтинг: 5 от 5. Гласували общо: 1 потребители
  • Октомври 2 Октомври преди 3 дена Профил на трол?
    Да жълти новини от Слънчевата система. Много глупости се пишат за Марс . Не и най важното. А , то е че ние сме от там. Или една част от нас. Просто факти. На Марс е Имало Живот досущ като тукащният , но се е случило нещо ужасно и ние сме се преселили тук . Ние сме мигранти на Планеата Земя. Факт , НО не точно.
  • Октомври 2.1 Октомври преди 3 дена Профил на трол?
    Не точно ,зашото оригиналните Марсианци са онези дето вие ги мислите за Фарони на Египет. Това са. Ние сме се хибридизирали с местен вид маймуна и това сме сегашните. Имало е Лемурийска , Атлантска цивилизация и ние сме вероятно третата. Но тези фарони тутанкамон , хеопс и така нататък са знаели за Великите пирамиди толкова колкото и ние.днес.
    : 0 !
  • Октомври 2.2 Октомври преди 3 дена Профил на трол?
    Между другото можете да питате Китайският посланик за Китайските ОЩЕ по ВЕЛИКИ Пирамиди. Високи 400 метра.Дело на Атлантите или Лемурийците. Прочетете книгата на Др. Силвър / Хората не са от Земята/ Същият посочва много грешки и нередности на нашето тяло неразбираеми от планетарна земна гледна точка.
    : 0 !
  • Анонимен 1 Анонимен преди 1 седмица Профил на трол?
    "Слабата гравитация на Марс - около 40% в сравнение с тази на Земята - не съдържа молекули, които да й попречат да отиде в космоса." Каква гравитация, какви молекули, кой отива в космоса? Това с Гугъл Преводач ли е преведено?