Половината от откритите от "Кеплер" планети не съществуват

Половината от откритите от "Кеплер" планети не съществуват

Португалски и испански планетолози са изяснили, че около половината от откритите от "Кеплер" екзопланети гиганти всъщност не съществуват – те се явяват двойни звезди или кафяви джуджета, става ясно от статия, публикувана в сп. Astronomy&Astrophysics.

"Винаги сме смятали, че "Кеплер" се явява изключително надежден инструмент за откриване на екзопланети – само 10-20% от откритите обекти не са били планети. Нашето спектроскопско изследване на най-големите планети, открити с този телескоп, установи, че този процент всъщност е доста по-голям – над 50%.

Следи от извънземна цивилизация е открил "Кеплер"?

Между съзвездие Лебед и съзвездие Лира се намира странна звезда, която телескопът "Кеплер" наблюдава внимателно от 2009 година. Период...

Това преобръща нашите представи за разпространението и свойствата на планетите, открити от "Кеплер", казва Александре Сантерне от Института по астрофизика и изучаване на Космоса в Порто (Португалия).

Сантерне и колегите му стигнали до този извод, наблюдавайки в продължение на пет години спектрите на около 120 звезди в съзвездията Лебед и Лира, където в недалечното минало "Кеплер" е открил планети гиганти, разположени на сравнително неголямо разстояние от своите звезди.

Използвайки спектрографа SOPHIE в обсерваторията Прованс във Франция, авторите на статията следили малките колебания в спектъра на звездите, които се пораждат от тяхното взаимодействие с предполагаемите планети.

Тези измервания помогнали на учените да определят масата на обектите, периодично затъмняващи звездите, и да разберат дали те се явяват двойници на Юпитер, Сатурн и други гиганти от Слънчевата система.

Телескопът "Кеплер" откри екзопланета, която орбитира далеч от звездата си

Космическият телескоп "Кеплер" на НАСА е наблюдавал екзопланета, която се завърта около звездата си за 704 дни, съобщи Би Би Си.Повечет...

Оказало се, че около 52% от планетите, открити от "Кеплер", всъщност не са били газови гиганти, а малки звезди, които периодично закривали със собствената си светлина своите "по-големи сестри" и карали астрономите да смятат, че причината е планета гигант. Още около 2,5% от планетите се оказали прекалено големи – те очевидно се отнасят към категорията кафяви джуджета, „неосъществени звезди“

Подобни резултати според Сантерне и колегите му трябва да накарат научния екип на "Кеплер" и други учени, използващи данните от този телескоп и търсещи планети по транзитния метод, да препроверяват совите открития дори когато тяхната достоверност на пръв поглед не предизвиква съмнения.