X

Заедно можем!

Бразилски астроном-любител откри голям астероид

Бразилски астроном-любител откри голям астероид
Снимка: iStock/Guliver
Бразилският астроном-любител Леонардо Амарал откри голям астероид 2020 QU6 с диаметър около 700 метра. Той се приближи до Земята на 10 септември и прелетя на 40 милиона километра от повърхността й, предава TACC.

"Това събитие беше поредното напомняне, че не сме открили всички големи околоземни астероиди. За да защитим напълно Земята от космическите заплахи, трябва да продължим да подкрепяме наземната астрономия и да инвестираме в космически проекти като телескопа NEOSM", коментира водещият космически съветник Кейси Драйер.

Астероид ще премине близо до Земята

Потенциално опасният астероид 2011 ES4 с размер до 50 метра дължина на 1 септември ще премине опасно близо до Земята. Преминаването му ...

Астероид 2020 QU6, който Леонардо Амарал откри в края на август тази година, се превърна в един от най-големите астероиди, преминаващи в близост до Земята през последните години. В същото време той не е потенциално опасен за човечеството и живота на Земята, тъй като в обозримо бъдеще няма да се приближи до нея на опасно разстояние.

Той обикаля около Слънцето за около 3,2 години, отдалечавайки се от него два пъти по-далеч от земната орбита. 2020 QU6 пресича орбитата на Марс и достига вътрешната граница на главния астероиден пояс. В максималната точка на приближаване към Слънцето астероидът почти достига земната орбита, приближавайки се до нашата звезда на 1,1 астрономически единици (средното разстояние между Земята и Слънцето).

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Actualno.com.