X

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Метеорит е донесъл най-старата материя на Земята

Метеорит е донесъл най-старата материя на Земята
Метеорит, който е ударил Австралия преди 51 години е донесъл на Земята най-старата материя, която някога сме намирали, пише Ройтерс.

Във вътрешността на метеорита, който паднал край градчето Мърчисън през 1969 г., са открити 40 миниатюрни частици космически прах, които са на 7 милиарда години.

SpaceX изстреля 60 спътника в орбита (ВИДЕО)

SpaceX обяви извеждането в космоса на 60 микроспътника Starlink, които бяха изстреляни по-рано на ракетата Falcon 9. Изявлението беше п...

Те предхождат с значително нашата Слънчева система, за която се предполага, че е започнала да се формира преди 4,6 до 4,9 милиарда години.

Учените вадят информация от метеорити като този, защото космическия прах работи като капсула на времето и дава възможност да разберем повече за формирането на галактиката Млечен път, в която се намираме и ние.

Частиците космически прах в метеорита са изключително малки - между 2 и 30 микрометра. Един микрометър е една хилядна от милиметъра, припомня БГНЕС.

Космическият прах се формира от материал, изхвърлен от звездите и носен в пространството от звездния вятър. По време на формирането на Слънчевата система такъв космически прах е бил включен в материята на планетите и звездата ни, но е останал непроменен само в метеорити и комети.

Откриха планета голяма колкото Земята

Нашият район в Космоса се оказва доста населен от към планети. Астрономите са открили нова екзопланета само малко по-голяма от Земята, ...

Учените имат метод за датиране на частиците космически прах. Докато се носят из космоса те са бомбардирани от високоенергийни частици, наречени космически лъчи. Те разбиват атомите в космическия прах в частици на химически елементи като въглерод и хелий.

Тези елементи се натрупват в хода на времето с постоянна скорост. Колкото по-дълго е излагането на космическите лъчи, толкова по-големи са натрупванията. Преброяването на елементите в специализирани лаборатории, позволява определянето на възрастта на космическия прах.

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Actualno.com.