X

6288 3
photo of Поредна стъпка към решаването на стара загадка - контактуват ли извънземни с нас?
Снимка: Getty Images / Guliver
Най-мощният радиотелескоп ASKAP помогна на астрономите за първи път много точно да определят позицията и да измерят разстоянието до източника на единичните радио импулси или т. нар. загадъчни "извънземни радиосигнали". Техните констатации са публикувани в списание Science, пише БГНЕС.

"Това е огромен пробив, който очаквахме още от откриването на първите подобни сигнали през 2007 година. Точността на тези измервания е такава, че ако стоим на Луната и поглеждаме към Земята, ще видим не само града, но и ще можем да назовем точно квартала, където се случва събитието", каза Кит Банистър от Асоциацията за научни и приложни изследвания в Епинг, Австралия.

Учените търсят извънземни с електронна музика

Sonar Music Festival съвместно с Института за космически изследвания на Каталуния и METI International пуснаха в космоса 35 десетсеку...

За пръв път астрономите започнаха да говорят за съществуването на мистериозни радиовълни (бързи радио импулси) през 2007 година, когато те случайно бяха открити от Банистър и неговите колеги, докато наблюдаваха радио-пулсарите, използвайки телескопа Parks в Австралия. През следващите години учените успяват да открият следи от още три дузини такива импулси, сравнението на които показва, че те могат да бъдат от изкуствен произход и дори потенциално да са сигнали от извънземни цивилизации поради необяснимата периодичност в тяхната структура. Всички те бяха обединени от едно нещо - изключително голяма сила и необичайно голямо разстояние до източниците им. Ето защо първоначално астрономите приемат, че такива изблици се раждат по време на сливането на неутронни звезди или други компактни обекти, които се превръщат в черна дупка.

Преди две години учените откриха, че случаят не е такъв - телескопът на Parks записва повтарящи се импулси от мястото, където преди шест години е записан един от първите такива сигнали, наречен събитие FRB 121102. Това прави "извънземните сигнали" още по-загадъчни и интересни космически явления.

Впоследствие астрономите успяха да локализират източника на това огнище - невидима галактика-джудже в съзвездието Аурига, отдалечена от нас с 3 000 000 000 светлинни години. В същото време, точната позиция и естеството на един-единствен взрив накараха изследователите да спорят за това дали те се различават от FRB 121102.

Банистър и неговите колеги направиха първата стъпка към получаването на отговор на този въпрос, използвайки радиотелескопа ASKAP, прототип на обсерваторията SKA. Те започнаха да наблюдават импулсите преди 2 години, като през това време регистрираха няколко десетки нови проблясъци, включително няколко обекта с изключително неочаквани свойства.

Учени съобщиха за 9 свята, чиито жители биха могли да знаят за съществуването на Земята

Немски и британски астрономи съставиха списък от девет планети, потенциалните обитатели на които могат да знаят за Земята и за съществу...

Въпреки голямата мощ и чувствителността на ASKAP, австралийските астрофизици дълго време не можеха да намерят източника на единичните "извънземни радиосигнали", докато учените не насочиха всичките си антени към един сектор в небето, надявайки се да уловят нов импулс. През септември миналата година те успяха да разрешат този проблем, наблюдавайки импулса FRB 180924. Този сигнал, както сега вярват изследователите, произхожда от доста голяма "мъртва" елиптична галактика DES J2144-4054, разположена в съзвездието Чапла на разстояние 3,6 милиарда светлинни години от Земята.

Получените данни показват, че източниците на повтарящи се и единични сигнали могат наистина да се различават. Това се потвърждава от факта, че прародителят на FRB 180924 е разположен в покрайнините му, а магнитар или друг обект, който произвежда импулсите на FRB 121102, е разположен в централните области на галактиката джудже, където се раждат голям брой нови звезди.

Все още не е ясно какво точно е довело до тези импулси, но последващите наблюдения с помощта на ASKAP и оптични телескопи, както се надяват учените, ще отговорят на този въпрос и ще разкрият тяхната роля в живота на Вселената.

Дори и да не са в състояние да направят това, изчисляването на положението на други източници на единични импулси ще помогне на астрофизиците да разрешат една от главните тайни на Вселената - да разберат колко материя е скрита в празнотата между галактиките и да разберат защо в тях се съдържа почти два пъти по-малко от предсказаното от космологията.

НАСА отрече да планира да обяви откриването на извънземен живот

Американската космическа агенция НАСА не планира да обяви, че е установила контакти с извънземни, въпреки разпространеното видео на хак...

Рейтинг: 5 от 5. Гласували общо: 1 потребители

3 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

• Македонецъ 3 Македонецъ преди 2 седмици Профил на трол?
    Само косвените доказателства са толкова много , че сигурно и в един том няма да се поберат. Най драстничният не е изгонването на Сащ от Луната. А тук на Земята. Атарктида. Оправданията са от нелепи към по нелепи, но там човекът е гост. Просто факт.
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

• Македонецъ 2 Македонецъ преди 2 седмици Профил на трол?
    А , Другарят Гоце Делчев на Български език ли е писал и преподавал в Щип и Банско или на съвременен така наречен македонски език ? Ако отговаряте с второто значи сте толкова промити мозъци , че определено ще повярвате на тази статия. Ама ако отговаряте с едно / правилният отговор/ и вярвате на тази статия , то отново сте промити мозъци дето не могат да видят доказателствата така както и в Скопие н виж още ›› е виждат доказателствата.

• Анонимен 1 Анонимен преди 2 седмици Профил на трол?
    Редакторът можеше поне да потърси българското име на съзвездието - Колар се нарича....Срам!!!