Странен космически обект експлодира отново и отново. Учените не знаят защо

Странен космически обект експлодира отново и отново. Учените не знаят защо
Снимка: NidhiYashwanth / Pixabay

Астрономите са забелязали загадъчен космически обект, който за кратък период от време изпуснал 1652 разряда енергия. Всеки „залп“ бил сравним с енергията, която Слънцето произвежда за една година.

Став дума за така наречените бързи радиоимпулси (Fast Radio Bursts, FRB), радиоимпулси с продължителност няколко милисекунди. Това загадъчно явление е било забелязано през 2007 година. Не е известно какво е станало причина за новите повтарящи се бързи радиоимпулси, но учените имат предположение.

Някои от импулсите излъчват енергия само веднъж, други (включително заинтересувалият учените обект под названието FRB 121102, разположен в галактика джудже на 3 млрд. светлинни години от нас) представляват повтарящи се през определен период сигнали.

Няколко невероятни факта за Вселената

Вселената е толкова необятна, че човек не би могъл изобщо да я разгърне дори в ума си. Учените все още не могат да са сигурни колко гол...

Русия започна подготовка по изпращане на човек на Луната

За да изучат по-добре FRB 121102, учените от Университета на Невада в Лас Вегас са използвали мощния телескоп FAST, разположен в Китай, съобщава Live Science. Учените забелязали, че за около 60 часа FRB 121102 подал 1652 сигнала, тоест космическият обект избликвал понякога до 117 пъти в час. Това е впечатляващ резултат и е несравнимо по-голям от известните по-рано на учените бързи радиоимпулси.

Повечето бързи радиоимпулси се срещат в Далечния космос, което затруднява тяхното изучаване. Но през 2020 година астрономите са открили бързи радиоимпулси в нашата галактика – Млечния път. Това им позволило да определят, че източникът им бил магнетар – неутронна звезда с изключително силно магнитно поле.

Ако източникът в FRB 121102 също се явява магнетар, то по данните, събрани от учените, може да се предположи, че бързите импулси протичат върху повърхноста на самата звезда, а не в околния газ и прах.

Има ли паралелни светове и как изглеждат?

Има ли паралелни светове... Въпрос, които наподобява на този с живота след смъртта - трудно можем да го докажем със сигурност. Да погле...

Регистрираха мощно слънчево изригване от клас Х

„Някак си този източник е много, много добър в експлодирането – коментира Виктория Каспи, астрофизик от университета Макгил в Монреал. – И за него това е обичайно в рамките на съществуването.“

Макар засега данните да свидетелстват в полза на магнитната интерпретация на FRB 121102, резултатите може да се променят – изследването още не е приключило. Смущава и фактът, че магнетарът, открит миналата година в нашата галактика, не излъчва толкова импулси за кратко време. Но това може да се дължи на факта, че той е по-стар, а по-младите магнетари ще съответстват на наблюденията на FRB 121102.

НАСА тества змия робот, която ще търси извънземни (ВИДЕО)