Учен от НАСА "абсолютно сигурно" вижда извънземен живот в Слънчевата система

Учен от НАСА "абсолютно сигурно" вижда извънземен живот в Слънчевата система
Снимка: IStock

Учен от НАСА твърди, че въпросът не е дали ще открием извънземен живот, а кога. Докато според някои сме близо до намирането на живот в нашата собствена Слънчева система, други не са съгласни.

Въпреки палещите условия на Венера от 475°C и отровната киселинна атмосфера, която незабавно би убила човека, един учен от НАСА твърди, че това е мястото, където съществува извънземен живот.

Освен тази нова теория д-р Мишел Талер, изследовател в Центъра за космически полети „Годард“, е сигурна, че извънземният живот съществува по-близо до земния ни дом, отколкото си мислим, пише Mirror.

"Те все още са тук": Станфордски професор твърди, че извънземни са посещавали Земята

„Определено мисля, че ще открием живот на друга планета. Мисля, че в нашата Слънчева система сме доста близо до него, но отново нямаме 100 процентова сигурност“, казва д-р Талер.

Изследователката смята, че животът може да е много по-близо до дома, отколкото Марс. „Виждаме възможни признаци на живот в атмосферата на Венера. И вероятно под леда в луните на Юпитер и Сатурн“, добавя тя.

Д-р Талер е убедена, че извънземният живот, който търсим, е на Венера. „Никога не съм очаквала Венера. Венера сега е тази, където виждаме нещо в атмосферата, което много изглежда сякаш е произведено от бактерии“, казва изследователката.

Тя е убедена, че ще намерим живот, и смята, че е само въпрос на време. Разположена на 108 208 926 km от Слънцето, Венера е най-горещата планета в нашата Слънчева система, на която температурите могат дори да разтопят оловото.

Атмосферата на нашата съседка е съставена от сярна киселина и въглероден диоксид€ Това  предотвратява изтичането на топлина в околното пространство, което прави Венера необитаема за това, което разбираме като разумен живот. Въпреки това учените отдавна спорят дали облаците на Венера може да бъдат дом на микробни форми на живот, които да оцеляват при сяра, метан и желязо.

Някои учени смятат, че на Венера е възможна фотосинтеза, тъй като планетата получава достатъчно слънчева енергия, за да проникне през гъстите ѝ облаци. Проф. Доминик Папино, астробиолог от Лондонския университетски колеж, обаче смята, че теориите на д-р Талер трудно може да се нарекат реалистични.

„За да протичат химични реакции, свързани с живота, е необходима течна вода. Следователно, за да открием извънземен живот, трябва да намерим течна вода, а за да открием извънземни вкаменелости, е необходимо да търсим седиментни скали, които са били свързани с течна вода в миналото.

Това прави животът на Венера днес труден за реалистична хипотеза, тъй като повърхността ѝ е твърде гореща, въпреки че Венера може да е имала течна вода в миналото си. Проблем с възможните вкаменелости на Венера обаче е широко разпространеният вулканизъм, който, изглежда, е покрил по-голямата част от повърхността през последните няколко стотици милиона години“, отбелязва проф. Папино.

А вие смятате ли, че те са прости едноклетъчни?

Въпреки разногласията, както професор Папино, така и д-р Талър са съгласни, че ледените луни в нашата Слънчева система също може да са места за потенциален микробен живот.

„По-вероятно бихме могли да открием извънземен живот и/или вкаменелости на Марс и в ледените луни на външната Слънчева система. Това е така, защото течната вода съществува на тези планетарни тела, включително в леда на Южния полюс на Марс. Марс и ледените луни също имат геоложки записи, които могат да пазят вкаменелости“, добавя проф. Папино.