X

Астрономи откриха 3 планети подобни на Земята

8677 4
photo of Астрономи откриха 3 планети подобни на Земята
Снимка: YouTube
Испански астрономи от Университета в Овиедо откриха две нови планетни системи и три подобни на Земята планети, съобщи БГНЕС.

Първата система се намира на приблизително 160 светлинни години от Земята. Тя съдържа най-малко три каменисти планети, чийто радиус е приблизително равен на земния, а масата представлява 1.4, 0.9 и 1.3 от земната. Небесните тела се въртят около червено джудже на период от съответно 5.2, 7.8 и 10.1 дни. Температурата на звездите достига 3450 келвина, което е 1,5 пъти по-малко, отколкото на Слънцето.

Българин откри първата планета извън Слънчевата система без облаци

Български учен откри първата планета извън Слънчевата система, която няма облаци. Това предизвика сензация в научния свят. На 980 свет...

Във втората система главната звезда е червено джудже с температура 3800 келвина. Около нея се въртят две супернови, превъзхождащи Земята по размер два пъти, а по маса – пет пъти. Те правят едно завъртане около своето светило съответно за 6 и 20 дни.

В бъдеще изследователите се надяват да проучат атмосферата на планетите, а също така да определят техния състав. Астрономите предполагат, че планетите са твърде горещи и по тази причина на тях няма живот.

Най-богата на земеподобни планети се смята системата TRAPPIST-1, която се намира на 39,5 светлини години от Слънцето в съзвездието Водолей. Там наведнъж са открити 7 такива планети, три от тях се намират в така наречената "обитаема зона".

Откриха гигантска планета, противоречаща на научните закони

Огромна планета, която не би трябвало да съществува според теорията за формирането на планетите, беше открита в орбитата на далечна з...

4 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

• Анонимен 4 Анонимен преди 4 месеца Профил на трол?
    Статията е набързо направен и нередактиран превод от английски на съобщение от Instituto de Astrofísica de Canarias (IAC) and the University of Oviedo. Става въпрос за два обекта, наречени SuperEarths, тоест подобни на Земята, на примерно двойно по-големи. Разбира се, "супернови" се отнася за наскоро избухнали звезди, а не за планети.
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

• Анонимен 3 Анонимен преди 4 месеца Профил на трол?
    Супернови или суперземи? Аре уточнете се.

• Анонимен 2 Анонимен преди 4 месеца Профил на трол?
    Хуан Карлос вече е изпратил 3 коръба натам: Ниня, Пинта и Санта Мария.

• Анонимен 1 Анонимен преди 4 месеца Профил на трол?
    Около звездата имало 2 супернови хахахахаахахахахаха и те си се въртят около нея... хахахххахахаххаха