НАСА показа непубликувани досега снимки на Луната от „Аполо“ – вижте ги

НАСА показа непубликувани досега снимки на Луната от „Аполо“ – вижте ги
Снимка: Nasa/JSC/ASU/Andy Saunders

На снимката горе: "Джемини XII", 11–15 ноември 1966 г. Бъз Олдрин прави първото селфи в Космоса. NASA/JSC/ASU/Andy Saunders

Космическият център „Линдън Джонсън“ в Хюстън съхранява 35 000 оригинални снимки, направени по време на историческите мисии „Аполо“ на НАСА, пише IFLScience.

За първи път от 50 години експерти възстановиха тези снимки, пиксел по пиксел, за да покажат емблематичните изображения такива, каквито никога досега не сме ги виждали.

Тъй като сме на прага на първата мисия на НАСА по връщане на Луната, която има за цел кацането на първата жена и тъмнокож на повърхността на земния спътник, не е чудно, че тези изображения са актуални както никога.

"Аполо 9", 7 март 1969 г. Джеймс Макдивит скачва лунния модул – „почти невъзможна задача“ според Ръсел Швайкарт, който е направил снимката. Nasa/JSC/ASU/Andy Saunders

Сега, благодарение на магията на фотографа Анди Сондърс, можем отново да изследваме Луната в невероятни детайли.

"Аполо 9", март 1969 г. Астронавтът Ръсел Швейкарт отразява Дейвид Скот в шлема си. Снимка: NASA/JSC/ASU/Andy Saunders

Сондърс, един от най-големите световни експерти по цифрово възстановяване от НАСА, е използвал най-съвременни техники и умения, за да създаде най-висококачествените изображения на „Аполо“, правени някога. Сега можем да излезем в Открития космос и да се разходим по Луната, без дори да напускаме домовете си.

"Аполо 16", 23 април 1972 г. Чарлс Дюк снима Джон Йънг, докато събира лунен прах. Снимка: NASA/JSC/ASU/Andy Saunders

„Изображенията на Анди Сондърс са толкова детайлни и качествени, че са най-добрите, които имаме досега. Те точно отразяват това, което си спомням от моето пътуване до Луната на „Аполо 16“. Тези снимки показват много точно каква всъщност беше Луната, когато я посетихме за първи път“, отбелязва астронавтът и един от участниците в мисията „Аполо 16“ Чарлс Дюк.

"Аполо 15", 2 август 1971 г. Едно от най-възпроизвежданите изображения на "Аполо" е това от Дейвид Скот на Джеймс Ъруин, който отдава почит на знамето на САЩ. Снимка: NASA/JSC/ASU/Andy Saunders

На Луната са останали не само знамена, но и различни предмети – от топки за голф до семейни снимки.

"Аполо 16", април 1972 г. На гърба на снимката пише: „Това е семейството на астронавта [Чарли] Дюк от планетата Земя. Кацане на Луната, април 1972 г. Снимка: NASA/JSC/ASU/Andy Saunders

„Оставянето на семейна снимка на повърхността на нашия спътник беше емоционален момент“, разказва Дюк.

Детайлите на тази снимка, направена от Бъз Олдрин точно след като Нийл Армстронг стъпва на Луната, разкриват очите му, зачервени и насълзени, въодушевени, но изтощени. Снимка: NASA/Andy Saunders (Digital Source: Stephen Slater)

През декември тази година ще се навършат 50 години, откакто хората за последно са ходили по Луната и са направили такива снимки. През следващото десетилетие можем да очакваме не само нови завладяващи снимки от повърхността на земния спътник, но и вероятно лунни открития.

Припомняме, че по-рано беше отменено изстрелването на ракетата SLS с първата част от мисията „Артемида 1“, която трябваше да излети към Луната. Както се оказа, проблемът е в изтичане на водородно гориво, открито 7 часа преди изстрелването. Кой ще полети с тази мисия, какви задачи ще има тя и какво предстои после, разберете тук: Мисията "Артемида" по връщане на човечеството на Луната е в очакване да полети