Плутон и Орк попаднаха в една група от планети джуджета

Плутон и Орк попаднаха в една група от планети джуджета

Астрономи от САЩ и Тайван са разделили планетите джуджета в Слънчевата система на две групи (в зависимост от средните плътности и съотношението на размерите на небесните тела и техните спътници). Учените са публикували своето изследване на сайта arXiv.org.

Към първата група планети джуджета учените са отнесли Плутон със спътника му Харон и Орк с луната му Вант. Небесното тяло (90482) Орк (англ. Orcus, а по-рано 2004 DW) е голям транснептунов обект от пояса на Кайпер, смятан за планета джудже. Той е открит на 17 февруари 2004 година от Майк Браун от Калифорнийския технологичен институт и Чадуик Трухильо от обсерваторията Джемини. Орк е открит на архивни снимки от 1951 година.

Ранната Слънчева система съдържала "неестествени" изотопи

Химичен анализ на един от най-древните метеорити е установил, че в материята на новородената Слънчева система е присъствал кюрий &ndash...

Според учените тези небесни тела са се образували в резултат на сблъсък на ниски скорости с други обекти, в резултат на което тяхната средна плътност почти не се е променила и е равна на около 1,8 грама на куб. см.

Системите Плутон-Харон и Орк-Вант си приличат, тъй като техните центрове на тежестта са разположени извън самите небесни тела, а размерите и масите на планетите джуджета са съпоставими с тези на техните спътници.

Към втората група планети джуджета учените са отнесли Ерида, Хаумея и Куауар, както и Тритон. Тези небесни тела, за разлика от Плутон и Орк, са загубили голямо количество лед (до няколко десетки процента) от своята първоначална маса в резултат на интензивни сблъсъци със своите спътници или други обекти.

Тритон, който днес се явява спътник на Нептун, е отнесен към планетите джуджета, тъй като много астрономи смятат това небесно тяло за захванато от гравитацията на планетата от пояса на Кайпер, разположен на разстояние между 30 и 55 астрономически единици от Слънцето.

Обвиниха Планетата Х в масовите измирания на Земята

Астрофизиците Даниъл Уитмайер и Джон Матс от САЩ обвиниха Планетата Х в масовите измирания на Земята, които могат да се случват приблиз...

Астрофизиците отбелязват, че провеждането на по-детайлна класификация на планетите джуджета се затруднява от недостатъчната информация за параметрите на небесните тела и техните спътници (плътност, размери и взаимно разстояние).

Това също така пречи на провеждането на компютърно моделиране, възпроизвеждащо раждането на планетите джуджета и техните спътници.