X

Годен ли е за живот спътник на Сатурн?

Учени от НАСА откриха основните органични съставки, необходими за съществуването на живота във водата, изхвърляна от гейзерите на Енцелад, спътник на Сатурн, съобщи Science Alert.

Изследователите са анализирали химическия състав на морска вода и лед, които редовно се изхвърлят изпод ледената кора на спътника през пукнатини. Пробите са взети с помощта на междупланетарната сонда Cassini. Планетолозите са открили разтворими вещества, съдържащи азотни и кислородни атоми, които играят ключова роля за образуването на аминокиселини (протеините са съставени от тях). Тези съединения могат да влязат в дълбоководни химически реакции, осигурявайки „строителен материал“ за живите организми, предаде БГНЕС.

НАСА показа терминатора на Енцелад

Автоматичната станция "Касини" е направила снимка на терминатора (линията, която разделя тъмната и светлата част на повърхността на неб...

Според учените, в дълбините на Енцелад могат да възникнат процеси, подобни на тези на Земята. Морската вода се смесва с магма, което води до хидротермални извори с температури, достигащи 370 градуса по Целзий. При такива условия органичните съединения се превръщат в аминокиселини, а минералните компоненти позволяват на живите организми да се развиват и размножават без помощта на слънчевата светлина.

Рейтинг: 5 от 5. Гласували общо: 1 потребители
  • Октомври 1 Октомври преди 2 седмици Профил на трол?
    Ами и Титан разбира се , а на Европа има и подледен Океан пълен с живот наподобяващ онзи дълбоководният на Земята. Обаче колко смотана и посредствена е вавилонската наука ? Ами прекалено МНОГО. Изпуска се най важният фактор. Информацията. Изпуска се щото глупака дарвин отива в боклука . Там му е мястото както и целият Babylon и е въпрос на време. С или без човечеството.