X

Имало ли е по-големи реки на Марс, отколкото на Земята?

3911 5
photo of Имало ли е по-големи реки на Марс, отколкото на Земята?
Снимка: Thinkstock/ Guliver
Реките на Марс са били по-широки и по-дълбоки от тези на Земята, според публикация в списание Science Advances, предаде БГНЕС.

До това заключение учените достигнали след анализ на 200 сухи речни корита на повърхността на съседната планета. Широки и дълбоки реки са съществували на Марс за изненадващо дълъг период. Това прави изчезването им още по-загадъчно и необяснимо.

Космическият апарат "InSight" на НАСА вече копае на Марс

Космическият апарат "ИнСайт" ("InSight") на НАСА започна да копае в марсианската повърхност, но попадна на скали, съобщи "Дарик". От Ге...

"Така и не можехме да обясним защо на Марс е имало езера и реки, а сегашните открития правят въпроса още по-неразбираем", пише Едуин Кайт от университета в Чикаго. "Оказва се, че широки и дълбоки реки са текли на повърхността на Марс в продължение на стотици милиони години, след което повърхността е "изсъхнала" окончателно", допълва Кайт.

В последните години учените откриха много податки, че на повърхността на Марс, в дълбока древност е имало реки, езера и водни басейни, съдържащи в себе си поне толкова течност, колкото в Северния ледовит океан на Земята.

Други планетолози не са съгласни и смятат, че дори в древността, Марс е бил прекалено студен и сух, за да може да се формират океани.

Рейтинг: 5 от 5. Гласували общо: 1 потребители

5 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

• Анонимен 2 Анонимен преди 1 месец Профил на трол?
    Вода на Марс няма от повече от 3 милиарда години, тия реки където ги сънуват няма как да ги е имало, просто защото ги няма. Ако ги е имало няма как да изчезнат.
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

• Анонимен 1 Анонимен преди 1 месец Профил на трол?
    Ама то Марсианците са тук на Земята. Ще ги видите около Египет под форма на статуетки и ние самите може би само , че клонирани с местен вид /шимпанзета/. Поради някаква причина обаче Ядрото на Марс е престанало да генерира нужното силно магнитно поле и живота изчезнал . Макар и , че и днес на Марс със сигурност има прост живот. Има теория , че е имало и унищожителна война с Фаетон/ Астероидиният п виж още ›› ояс/. Наистина гравитацията на Юпитер пречи Фаетон отново да се събере , но е имало такава планета със сигурност
  • Анонимен 1.1 Анонимен преди 1 месец Профил на трол?
    Мдааа....май е време за хапчета....
    : 2 !
  • Анонимен 1.2 Анонимен преди 1 месец Профил на трол?
    Мдааа....май е време за хапчета....
    : 2 !
  • Анонимен 1.3 Анонимен преди 1 месец Профил на трол?
    Ама аз за щастие все още нямам нужда от хапчета , но ти убедително приличаш на скопски историк някъде до средата на 90те . те тогава бяха и свръхнагли , е днес се обясняват вече , но ти като тях си свръхнагъл. И по официални данни твърдението , че днес със сигурност има прост живот на Марс , Европа/Юпитер/, Титан/Сатурн/ е убедителна хипотеза. А , оф. данни са 1/1000 от това КОЕТО Е.
    : 0 !