Следи от извънземна цивилизация е открил "Кеплер"?

Следи от извънземна цивилизация е открил "Кеплер"?

Между съзвездие Лебед и съзвездие Лира се намира странна звезда, която телескопът "Кеплер" наблюдава внимателно от 2009 година.

Периодично нейната светлина закрива странни структури, като схемата на тяхното периодично затъмнение не се вмества в нито един модел, наблюдаван досега от астрономите.

Сноудън разказа защо не можем да открием извънземни

На определен етап от развитието на цивилизацията се стига дотам, че е необходимо да се кодират комуникациите. Именно това, според бивш...

Възможното обяснение на тази аномалия може да е дейност на разумни същества, пише "Мегавселена".

Когато планетата преминава пред звезда, светлината от звездата се затъмнява за няколко часа или дни, като това се случва периодично – да речем на 365 дни, както е в случая със Земята. Но светлината от звездата KIC 8462852, разположена на 1480 светлинни години от Земята, се затъмнява 80% с нерегулярни интервали в период от 5 до 80 дни.

Такива затъмнения предполагат, че около звездата кръжи голямо струпване на материя. Това би било напълно обичайно, ако разглеждаме звездата като млада. Когато преди 4,5 милиарда години се образувала нашата Слънчева система, около Слънцето също кръжал диск от прах и отломки, докато гравитацията не ги организирала в планети и пръстени от камъни и лед.

Но тази необичайна звезда не е млада, иначе би била заобиколена от прах, в резултат на който телескопът би регистрирал излишък от инфрачервена светлина. "Кеплер" не наблюдава нищо подобно.

И все пак около нея наистина кръжи доста масивно струпване на материя, блокиращо потока фотони. Ако природата го е поставила около звездата, то явно го е направила наскоро, иначе обектът вече да е изчезнал под действието на гравитацията или привличането на самата звезда.

Ето къде са извънземните в Слънчевата система!

Базите на извънземните цивилизации се намира на астероиди в нашата Слънчева система. Такъв извод са направили учените от университета н...

Табета Бояджан, автор на изследването от Йейлския университет, наскоро е публикувала статия в arXiv.org, описваща странното поведение на звездата. Тя последователно изброява всички причини, поради които би могла да се създаде такава странна ситуация, и открива само един що-годе убедителен довод, който съответства на всички получени данни – ако още една звезда е преминала през системата на наблюдаваната звезда, тя може да е повлякла след себе си рояк комети.

При достатъчно количество комети те биха могли да станат причина за мистериозните затъмнения. Но проблемът е, че това е практически невероятно съвпадение, което според космически параметри се е случило практически неотдавна.

С други думи, обяснението трябва да е необичайно или случайно. В края на краищата астрономите не са наблюдавали нищо подобно при изучаването на 150 000 звезди.

Пред The Atlantic Бояджан казва, че статията ѝ разглежда изключително "естествени" причини за такива наблюдения, но разглежда и други сценарии. Джейсън Райт, астроном от Пенсилванския университет, се запознал с резултатите на Бояджан и смята да публикува алтернативна интерпретация на необикновеното поведение на звездата.

Учените от SETI (програма за търсене на извънземен разум) отдавна смятат, че извънземните цивилизации може да се засекат по огромни артефакти с технологичен произход, кръжащи по орбита около звездите.

Посланията до извънземните били сексистки и расистки

Британски астрономи са изучили внимателно посланията, изпратени на извънземните с космическите кораби на НАСА "Pioneer 10" и "Pioneer 1...

Райт и съавторите му казват, че необичайният светлинен модел може да съответства на "рояк мегаструктури", възможно от колектори звездна светлина. Всъщност те смятат, че около звездата KIC 8462852 кръжи нещо като сфера на Дайсън.

Сега Бояджан заедно с Райт и Андрю Симиън, директор на изследователския център SETI, се готвят да изучат звездата с радиотелескопи за наличието на честоти, характерни за технологична активност. След това изучаването може да продължи с радиотелескопите Very Large Array в Ню Мексико.