Катрин Тейлър: Всяка история, дори да остане непубликувана, има смисъл
Как започнахте да пишете? Имаше ли някакъв момент в живота ви, който ви накара да си кажете: „Искам да стана писателка“?
Рут Уеър: Не обичам да казвам на хората какво трябва да открият в една книга
След успеха на предишните ви романи, усещахте ли допълнителен натиск докато пишехте „Игра на лъжи“ и как се справяхте с нап...
Не, няма конкретен момент. Започнах да пиша много рано – основно кратки разкази. Някои от тях бяха публикувани в местен вестник. В юношеските си години спечелих и награда за едно свое стихотворение. Писането винаги е било част от живота ми и никога не съм поставяла под съмнение факта, че това е нещо, което правя с удоволствие. Затова започнах да се занимавам с журналистика, известно време работих и като преводач. А в момента, в който получих договора за издаване на първата ми книга, се почувствах и истинска писателка.
Първите ви книги – „Цветовете на любовта“ и „Имението Дарингам“ – се състоят от няколко части. Това ли е форматът, в който предпочитате да разказвате една история – в отделни книги, а не в един самостоятелен роман?
И двата варианта имат различни предимства. Поредиците дават повече място на автора да разкаже историята и ми харесва, че позволяват на читателите да опознаят героите по-добре и да прекарат повече време с тях.
Къде откривате вдъхновение?
Всичко ме вдъхновява – нещата, които виждам, чувам или чета. Може да е сцена от филм, статия във вестника, дочут разговор – всичко може да се превърне в началото на нова история. Но за да напишеш книга, само една идея не е достатъчна, необходими са поне сто.
Емил Мечикян, Коалиция ВЪЗХОД: Демокрацията е в риск и това е проблем за цялата страна, а не просто за десницата*
Арх. Емил Мечикян – водач на листата за Европейски парламент на Коалиция ВЪЗХОД, заместник-председател на Единна народна партия.&...
Разкажете ни повече за писателския си процес. Колко от написаното идва от реални събития и вашия личен опит?
Като тийнейджърка, когато исках да напиша един разказ, просто сядах и започвах да пиша каквото ми дойде наум. Но често се случваше в един момент вдъхновението и идеите просто да изчезнат. Сега вече работя по различен начин. Първо си създавам план за книгата и си изяснявам какво искам да кажа и как искам да завърши всичко. Едва тогава започвам да пиша и така си гарантирам, че няма опасност изведнъж да се окажа без идеи. Когато напиша черновата, задължително я редактирам няколко пъти и винаги съм отворена към градивна критика от редакторите и читателите.
Всичко, за което пиша, идва от въображението ми, така че със сигурност има лични преживявания, които съм включила тук-там, но те са в детайлите или при описанието на чувствата на героите. Всичко останало е чиста фантазия.
Повечето читатели са изненадани, когато научат, че сте немска писателка, защото книгите ви съдържат много повече английски дух и сюжети. Защо избрахте да е така?
Обожавам Англия и ми носи удоволствие да изграждам сюжети, които се развиват там. Това ми помага да създам малко повече дистанция между себе си и героите, за да имам по-всеобхватен поглед върху историята им. Освен това името ми има много английско звучене, което се съчетава идеално.
Психологът Калин Гайтанджиев: В България не е заложено да се отнасяме към детето като към личност
Националната стратегия за детето предизвика по-ожесточени спорове и от Истанбулската конвенция. Защо се случи това, от какво ги е страх...
Според вас писането въпрос на талант ли е, или по-скоро плод на много работа?
Мисля, че е комбинация от двете. Необходим е някакъв основополагащ талант, за да може да измисляте истории и да се изразявате добре – като истински разказвач. Но след това трябва да учите много, за да впрегнете таланта и вдъхновението и да създадете хубава книга. Формата е толкова важна, колкото и идеята, затова всеки писател трябва да работи непрекъснато, за да овладее и развива литературния занаят.
А какво бихте посъветвали начинаещите писатели?
Не спирайте да пишете! Всяка история, дори да остане непубликувана, има смисъл, защото чрез нея научавате какво да избягвате или да подобрите в бъдеще. В писането, както във всичко останало, съвършенството идва с практиката. И винаги трябва да търсите съвет от хората, които имат умения в областта. Приятелите и семейството ще ви кажат, че всичко е фантастично, но вие трябва да търсите конструктивната критика. Не спирайте да задавате въпроси и продължавайте смело напред.
Вижте всички последни новини от Actualno.com
Още от ИНТЕРВЮ:
Политическа криза или добре подготвен сценарий: Любомир Аламанов в “Отговорите“ (ВИДЕО)
Застрашени ли са парите ни от политическата криза: Левон Хампарцумян в “Отговорите“ (ВИДЕО)
Калин Илиев: Падението на родната политика е световен феномен (ВИДЕО)
Лилия Старева: Българската сватба е низ от вълшебства и всяко мънисто в нея е важно
Радев трудно скри усмивката си: Радослав Бимбалов за върнатия втори мандат (ВИДЕО)
Партиен служебен кабинет може да повлияе на изборните резултати: Социологът Евелина Славкова (ВИДЕО)
Може ли да останем без служебен премиер: Говори доц. Борислав Цеков (ВИДЕО)
Новият законопроект за еврото: Обяснява икономистът Михаил Кръстев (ВИДЕО)
Как руските служби проспаха касапницата в Москва: Говори Милен Керемедчиев (ВИДЕО)
Женски триумф на 28-ия София Филм Фест: Говори членът на журито Зорница София (ВИДЕО)
Редактор:
Евгения Чаушева
Етикети: Интервю Катрин Тейлър лятото на дивите цветя Издателство Хермес