Aналоговият звук на KRAFTWERK в спектакъла на хореографa Ювал Пик
За спектакъла Ювал Пик избира албумите на Kraftwerk от периода между 1974 и 78 година - Autobahn, Radioactivität, Trans-Europa Express и Die Mensch-Maschine. Те го вдъхновяват да се фокусира върху динамичните взаимоотношения между индивид и колектив, тяло и движение
Големият американски хореограф Стивън Петронио открива ONE DANCE WEEK 2016
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс ONE DANCE WEEK се завръща в Пловдив от 9 до 30 октомври. Деветото издание на фестивала ще пр...
„В този проект исках да работя с готова музика и съществуващи песни, за да предизвикам чрез тях колективната ни памет.“ – разказва Ювал Пик – Исках да се докосна до съвършено нови измерения на танца. Да достигна сърцевината на всяка песен, да пресъздам ритъма ѝ и да я въплътя в танцов репертоар.“.
Музиката от този период на Kraftwerk се характеризира с аналогов звук, който напомня сърдечен ритъм, дишане, ходене – своеобразен музикален жест към естествените човешки движения. Хореографът интерпретира този момент от музикалното творчество на групата като част от европейското наследство от времето на романтизма, който предлага различна перспектива към човека и обкръжаващата го среда. Идеалът на романтизма от XIX век е заменен от стремежа за оцеляване в едно урбанизирано и механизирано общество. Пик изследва „черната кутия“ на Kraftwerk и в нея открива множество елементи, които запалват хореографското му въображение и се превръщат в незаменими моменти от заниманията му с тялото и движението.
Ювал Пик има дълга кариера като хореограф, танцьор и преподавател. Завършва Bat-Dor Dance School в Тел Авив, след което се присъединява към световноизвестната танцова компания Batsheva. Четири години по-късно започва работа като гост-артист в проекти на хореографи като Теро Сааринен, Каролин Карлсън и Ръсел Малифант.
Танц в тъмнината
Спектакълът ЗАТЪМНЕНИЕ на Филип Сер в рамките на фестивала ONE DANCE WEEK Когато съвременният танц срещне ограниченията на сцена...
През 1999 г. се включва в екипа на Opera Ballet в Лион, а през 2002 г. основава собствената си компания The Guests. Оттогава натрупва сериозен репертоар от творби – Popular Music (2005), Strand Behind (2006) за Agora Festival (IRCAM) и Националната консерватория за музика и танц (CNSMD) в Лион, /Paon/ (2008) за Младия балет на Женева и 17 drops и мн.др. Творбите му се отличават със сложна, детайлно изработена и многопластова движенческа лексика, винаги акомпанирана от специално поръчани музикални творби на големи композитори. В неговото творчество една от основните теми на изследване са отношенията между индивида и групата, между отделния човек и общността.
Допълнителна информация: http://onedanceweek.com/
Билети в мрежата на EVENTIM.
Вижте всички последни новини от Actualno.com
Редактор:
Actualno.com
Етикети: ONE DANCE WEEK