Откриха подземно езеро на Марс?

Откриха подземно езеро на Марс?

Докато марсоходът "Кюриосити" продължава да привлича вниманието на медиите, останалите мисии на Марс откриха нещо изумително. Става въпрос за следи от подземно езеро, отбелязват медии.

Новата информация идва от "Реконосенс". Тази орбитална станция анализира повърхността на Марс от значителна височина. Една от целите й е да изследва почвата в кратера Маклафлин, който е дълъг 92 км и дълбок 2,2 км, предаде КРОСС.

"Много изследвания показват, че камъните, които се намират непосредствено под повърхността, са се образували след удар на метеорит в планетата, което е станало в самото начало на нейното създаване. Новооткритите следи от течности показват, че е възможно в определени периоди на повърхността на планетата да е имало дълбоки водни басейни, какъвто може би е случаят с кратера Маклафлин", казва Джоузеф Михалски от Института за планетарни изследвания и водещ автор на изследването.

"За пръв път успяваме да пробием почвата на друга планета толкова дълбоко", признава Ешвин Васавада, учен от НАСА.