X

Предположение: Разумният живот извън слънчевата система може да е много по-често срещан, отколкото си мислим

3458 3
Снимка: Thinkstock
Разумният живот извън слънчевата система може да е много по-често срещан, отколкото си мислим, смятат учените, пише британското издание The Independent.

Въпреки това всеки извънземен живот във вселената най-вероятно обитава много по-различна слънчева система от нашата, намираща се много далеч от нас, заключиха изследвателите, предаде агенция Фокус.

Стартират изследвания за нов метод за борба със стареенето

Учени се ангажираха да проучат как да бъде преодоляна старостта със съществуващите и одобрени лекарства, пише британският вестник The T...

Ново изследване разучи теоритичен близнак на планетата земя и това как той се вписва в слънчева система, в която планетите орбитират около две звезди. Такива системи се наричат от астрономите най-често „бинарни“.

Учените открили, че в 87% от случаите, тези планети са наклонени по подобен начин като Земята и са на подходяща дистанция от слънцето, което от своя страна се предполага, че е основната съставка за създаването на климат, в който да се развият сложни организми и живот.

Тези слънчеви системи могат да бъдат открити навсякъде из вселената, което предполага, че поне някои от тях може да имат и планети, където извънземният живот гледа не едно, а две слънца всяка сутрин. Всъщност слънчевите системи с една звезда в центъра, като нашата, изглеждат по-редки от бинарните.

„Системите с много звезди са чести, около 50% от всички звезди си имат „бинарна“ компания. И така това изследване може да бъде приложено към много голям брой слънчеви системи“, казва Гонгджи Ли, професор-асистент в Техническото училище по физика в щата Джорджия. Той е част от учените, участвали в изследването.

Антидепресантите в реките променят поведението на рибите

Антидепресанти попадат в реките и определен вид риба става по-малко агресивни в търсенето на храна. Основното действащо вещество в преп...

Изследователите започнали като сравнили какъв е наклона на земната ос в сравнение с Марс. Те открили, че нашите леки промени в наклонението всъщност помагат за развитието на живот тук. На Марс обаче тези изменения са много по-силни и са спомогнали единствено за унищожението на неговата атмосфера.

Те след това сравнили как Земята би изглеждала, ако се намираше в близката система „Алфа Кентавър АБ“, в която има две звезди. Новините били песимистични и там едва ли живот би се развил лесно.

„Симулирахме какво би било около други бинарни (системи), с различни маси и орбитални качества на звездите и така нататък“, казва Били Куарлес, главен разработчик в изследването.

„Цялостното съобщение обаче беше позитивно, но не и за най-близкият ни съсед“, казва още той.

Скоростта на вятъра се увеличава и това е добра новина

Ново проучване установява, че глобалните скорости на вятъра са се увеличили значително след 2010 г. след десетилетия на спад, информира...

Изследователите погледнали и по-далеч във Вселената. Откритията са били по-положителни за извънземния живот далеч от нашата планета, тъй като проучването показва, че „нежните“ вариации на смяната на оста на дадена планета, като тези на Земята, са далеч по-вероятни, когато се погледне по-дълбоко в Космоса.

Рейтинг: 5 от 5. Гласували общо: 1 потребители
  • Октомври 1 Октомври преди 2 седмици Профил на трол?
    Сериозно. Направо не мога да повярвам на тези как изобщо им е хрумнало подобно нешо. И задължително са много далеч. Ама представители на видове такива са ТУК Да тук на Земята и в дори и я контролират в известна степен. Например Сивите / една агресивна и деградирала форма на Извънземен разум/ все едно си има държава и тя е Сащ. Та на тях дължим микрочиповете и gsm
  • Анонимен 1.1 Анонимен преди 2 седмици Профил на трол?
    На тебе ти липсва сиво вещество.
    : 1 !
  • Октомври 1.2 Октомври преди 2 седмици Профил на трол?
    Сериозно. Ами вие дето имате що докарахте Света до тук бе ? И шо тази цивилизация не усвоява Огромните ресурси на Антарктида ? Шо не продължи изследването на Луната ? Хахаха. Айде бегай в мола .
    : 0 !